AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
721

m3 96:a tappar orken efter 6000 rpm, vad kan det vara för fel?

Som rubriken lyder, finns det någon på forumet som har någon ide om vad det kan var för fel????
Alla funderingar är välkommna!!

MVH/ Anders
Vanosfel, är min första tanke eftersom det gäller E36 M3.

-We can't stay here, this is bad country!
Tack för svaret, men vanosen är precis kollad hos BMW så jag tror inte att det är där felet. Jag har pratat med Köhler och han trodde att det var något med bränslet.Glömde skriva att det märks mest på dom högre växlarna.

MVH/ Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Trasig katalysator kanske?

Om innanmätet lossnar kan det hamna snett och proppa igen flödet av avgaserna. Desto högre varvtal, desto mer avgaser som skall passera....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jag har oxå funderat på det men har inte hunnit kolla än. Är det vanligt att kattarna går sönder???
Tack för svaret Johan

MVH/ Anders
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte hur vanligt det är på just M3, men det verkar som om några här på forumet har råkat ut för just detta (vet inte exakt vilka BMW-modeller de har iofs.)

Så sent som idag har liknande problem diskuterats, samt en metod för att mäta sig fram till om så är fallet har presenterats i denna tråden:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Tack för det Johan!!! det ska jag kolla så fort jag hinner, verkar ju inte vara allt för svårt att mäta om kattarna är täta.

MVH/ Anders
Tändstift? Kolla tändstiften och tändspolarna. De burde kunan se på en BMW servicedator vad som är fel, om ngn cylinder lägger av.

OK?
bl
2.295
blixten
325i -88
Bränslefilter som är igensatt kan också vara en anledning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.