|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Märkte en sak när ja var ute o åkte idag, om jag "glider" fram i ca 90-120km/h så går temp. mätarn endast upp till de första strecket. Om jag pressar lite å drar upp till ca 5000 rpm så går den upp, går även upp till mitten om jag ligger i 50-60km/h på fyran eller femmans växel. Vad bror nu detta på? Har aldrig lagt märke till det innan. /// Nicke | |
|
Kan vara termostaten som har fastnat i öppet läge. En ny termostat kostar inte så många kronor! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej, hur byter man en sådan då och vart sitter den? Andra förslag på vad det kan vara? |
|
|
Det är nästan garanterat din termostat som gått i pension. Sitter i ena änden av den övre kylarslangen. Bara att tömma på kylvätska och byta. |
|
|
Japp termostaten har nog tackat för sig,mera jobb nicke=) mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
trucker - ja som alltid är det nåt som strular för mig =( Verkar ju inte va så dyrt iaf. Ser att du skrivit med den 316 i profilen nu oxå, fårt fart på den? Såg du mitt mail föresten? /// Nicke |
|
|
Efter lite meck bla topplyft för kontroll av vent eftersom remmen kuggat, som i sin tur orsakat av 10 liter oljeblandad bensin i motorn=tvärnit i maskin.Man slutar aldrig o förvånas vad föregående ägare lyckas med. Hur som helst spinner den som en katt nu. Är det någon som vet om EDC finns i 316-93? mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Har aldrig hört att EDC skulle finnas i en 316 e36, men man ska aldrig säga aldrig... |
|
|
Nä inte jag heller är ju snikmodell, vet inte varför det sitter en originalknapp i den,har inte hunnit krypa nåt under o kollat,det enda jag sett skymta fram är gula fjäderben fram (ser nytt ut). Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Termostathuset sitter längst fram på toppen mot fronten, en bulig sak som kylarslangarna sitter anslutna till. Det är bara att plocka isär, det sitter med 4-5 st m6 bultar. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.