|
|
|
|---|---|
|
mont ner kardan med bakvagn, monterade tillbaks genom att montera upp bakvagnen först med hängande kardan på som var fast monterad på klumpen,försökte sedan få in den främre delen av kardanen in i hålet dvs i lådan,men gick ej.så jag hjälpte mig avatt lyfta upp den vid knutkorset i mitten av kardanen med domkraft så att kardanen gick in i lådan.alltså tvingade in den.. o nu vibrerar bilen när man kör..kan kardanen ha krökt sig o blivit sne eller lådanskardan fäste vid hardy skivan blivit sne. e46 01 bmw | |
| Vet inte hur det är på bmw men på volvo kan dessa fenomen uppstå om man vridit kardanen i förhållande till hur den satt förut. Ett kvarts eller trekvarts varv. | |
|
När du hade nere kardanen dela du på den då vid mittersta knuten (tex för att byta mittlagret)? Man får lätt vibrationer om inte dom två halvorna sätts tillbaks exakt som dom satt! på alla kardaner (till E3) jag sett är dom två halvorna märkta med körnslag så att dom skall gå att montera ihop rätt igen! För självklart glömmer man bort att göra körnslag själv innan man tar isär den! Per L |
|
ranchero |
Du kan ju monterat den nåt kvarts varv fel, men den ju ha blivit sne om du pressat för hårt jag vet ju inte hur mycket du har pressat . Men när man ska göra en sån sak som du gjort så brukar man alltid pressa ihop kardanen vid mitten lagret innan man plockar borten så tänk på det till nästa du plockar bort den som du antagligen kommer få göra igen. |
|
Japp du kan lossa främre delen av karden utan att lossa någe mer? iof måste du lossa stödlagret om du ska ta ner den? Men annars ska det gå att skjuta/pressa bak främre delen lite? Så att hardyn koms åt! Kan sitta rätt hårt på äldre bilar! Du får smörja me någe bra sen ta en kaffe på 20min o fortsätta! =) Skämt o sido....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.