AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
649

Q: 525Touring -92 Antennkabel

Jo
9
JoNy
525iT -92
Hej
Frugan klagar på dålig radiomottagning, så jag tar bort inredningen på vänster sida i bagaget...antennsladden är inte kopplad någonstans , och jag hittar inte antennkakeln som kommer ifrån stereon och går bak i bilen .
Var finns skarven ? Är det en BNCkontakt?
(Antennkabeln till antennen är en bnc)
Snoddas
Har samma problem med mottagningen och lösa sladden.
Men i min bil sitter antennen i vänster sidoruta bak.
Och vid vänster stötdämpartorn sitter en liten låda som antennsladden går in i innan den går vidare till rutan.
är det en förstärkare månne?
Lu
6
Lucidor
BMW 525i -89
Har också dålig mottagning och när jag kollade min antenn i bagaget så satt där ingen sladd alls.
Ska undersöka det hela nogare. Får duga med cdn under tiden ..
/Lasse
525i e34 -89
Jo
9
JoNy
525iT -92
Hej!
Tackar för tipsen .
Jag har tagit bort antennförstärkaren(Snoddas ,det är en förstärkare) som var till antennen i sidorutan, och anslöt den "andra" antennen, och nu har vi kanonbra mottagning!!!
Om förstärkaren är kass eller den inte förstärker rätt frekvenser vet jag inte.
Ett par-tre nya frågor:
Det ligger en D-subkontakt i samma utrymme , vad är den avsedd för? Cd-växlare? gammal mobiltelefonutrustning?
Det sitter oxå en förstärkare(BMW-blaupunkt) till bakre högtalare där , hur hög effekt kan den avge? och hur mycket tål orginalhögtalarna i bilen , både fram och bak? Finns det en "lös" förstärkare där fram också eller är den inbyggd i stereon?
Jag antar att bilen har levererats med "HiFi-anläggning" som ny, stereon är en Bavaria(Blaupunkt)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.