|
|
|
|---|---|
|
Hej Frugan klagar på dålig radiomottagning, så jag tar bort inredningen på vänster sida i bagaget...antennsladden är inte kopplad någonstans , och jag hittar inte antennkakeln som kommer ifrån stereon och går bak i bilen . Var finns skarven ? Är det en BNCkontakt? (Antennkabeln till antennen är en bnc) | |
Snoddas |
Har samma problem med mottagningen och lösa sladden. Men i min bil sitter antennen i vänster sidoruta bak. Och vid vänster stötdämpartorn sitter en liten låda som antennsladden går in i innan den går vidare till rutan. är det en förstärkare månne? |
|
Har också dålig mottagning och när jag kollade min antenn i bagaget så satt där ingen sladd alls. Ska undersöka det hela nogare. Får duga med cdn under tiden .. /Lasse 525i e34 -89 |
|
|
Hej! Tackar för tipsen . Jag har tagit bort antennförstärkaren(Snoddas ,det är en förstärkare) som var till antennen i sidorutan, och anslöt den "andra" antennen, och nu har vi kanonbra mottagning!!! Om förstärkaren är kass eller den inte förstärker rätt frekvenser vet jag inte. Ett par-tre nya frågor: Det ligger en D-subkontakt i samma utrymme , vad är den avsedd för? Cd-växlare? gammal mobiltelefonutrustning? Det sitter oxå en förstärkare(BMW-blaupunkt) till bakre högtalare där , hur hög effekt kan den avge? och hur mycket tål orginalhögtalarna i bilen , både fram och bak? Finns det en "lös" förstärkare där fram också eller är den inbyggd i stereon? Jag antar att bilen har levererats med "HiFi-anläggning" som ny, stereon är en Bavaria(Blaupunkt) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.