|
|
|
|---|---|
|
Torkare slår 10ggr sen dör dom en stund... Någon som har en idé vad det kan vara? Killen som jag ska hämta bilen hos tror att det är ett relä som han har ett nytt liggandes i handsfacket Problemet var att när han letade efter det där det skulle sitta så fanns det inte där man sa =( Det är en 750ia -95 E38. Alla tips mottages med tacksamhet och dessutom fort eftersom jag ska hämta bilen i Sthlm och köra 20 mil i kväll // Henke Bleifuss | |
|
Nu har jag kommit lite längre, torkarna slår ca 10 ggr och under den tiden så funkar även spolningen. MEN! när det lägger av så upphör även spolningen... Väntar man i ca 10 min så funkar dom igen i 10 slag eller så kan man vrida av tändningen och på igen så funkar dom i 10 slag igen.... Dom stannar även lite vart som helst på rutan och inte i nolläget, däremot kan man slå av tändningen när dom är längst ner och då stannar dom där. Styrdornet till torkarna är provutbytt och det vart ingen skillnad, det påstås även att det är kört en test som visade på reläfel men jag hittar inget relä under handsfacket som det påstås av BMW i Solna. hoppas på hjälp från någon vänlig själ |
|
|
Hej Henke. På 740 E38 så sitter torkarreläna i motorrummet, sett framifrån längst till vänster på torpedväggen, det sitter ett plastlock med 4 insex som man skruvar bort och där finns databoxarna som mam lyfter ur och längst ner i botten i burken och rosaaktiga sitter torkarreläna. OBS vet ej om det samma på din bil? mvh. Urban |
|
|
Det stämmer alldeles utmärkt, problemet är att det reläet som sitter där funkar... Det slår till, torkarna vispar och sen slår det ifrån och det är inte själva reläet som slår ifrån utan nånting talar om för det att det ska göra det... Typ kontrolldon edyl... // Henke Bleifuss |
|
PETER.O |
Hade liknande fel på min E32. Jag hade bytt lager i torkarmotorn och efter det blev dom som du beskriver. Fel var att jag lagt i för mycket fett i torkarmotorn,så det blev ej riktig kontakt på kontaktbanorna i torkar- motorn. Peter |
|
Hej ez, Vet inte om du löst problemet men "reläet" under handsfacket är den så kallade grundmodulen och den styr torkare,elhissar spolning m.m Det är en stor modul ca 20 x 3 x 8 L,B,D och har 3 st kontaktdon, kanske någon dålig lödning i den? Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.