|
|
|
|---|---|
Finduz |
har problemet att bilen inte startar, motorn går runt stiften får gnista, men dom blir inte sura! fick tips om att de kunde va pumpen som lagt av.. men jag vet inte vart den sitter. under bilen hittar jag bara ett filter. tacksam för hjälp MVH Johan |
|
Hej !! Den sitter framför vänstra bakhjulet !!! Kolla upp bränsletrycksregulatorn med !! Mvh N |
|
| nja... en -89 då borde den sitta i tanken, plocka bort baksätet och skruva bort plåtlocket på vänster sidan så ska du nog finna pumpen... | |
| På 320i 89 sitter pumpen i tanken, jag har bytt den själv. Lyft bort baksätet, där sitter två luckor. Under luckan på höger sida sitter pumpen i en armatur med tankmätaren. Armaturen är ivriden och kan sitta väldigt hårt. Man behöver dock inte vrida mer än några centimeter så lossnar den, kan gå att slå loss den med hjälp av en pinne och hammare. Passa på att byta packningen under armaturen då den troligen inte kommer att hålla tätt då du sätter tillbaka pumpen. | |
| Castor: På vänster sida sitter den (förarsidan) eller backar du jämt med din bil :) | |
|
på mina 325:or sitter pumpen iallafall på höger sida o jag kör framåt för det mesta Länk Länk |
|
|
deejaywasp: Ja, min satt då på höger sida, 100% säker. Hade loss den x antal gånger då jag fick fel filter med för lågt motstånd vilket resulterade i att pumpen gick för lätt med låsta kuggar som följd. Detta enligt bosch som hade pumparna inne på inspektion. Men om det är din egen bil du talar om så kan det ju vara skillnad mellan 318 och 320. Vet att det är skillnad på pumpen om man har 55 eller 63 liters tank också. Kör f.ö. oftast framåt ;). |
|
|
Jag hade kollat bränslepumpsrelä före soppa pumpen. Inget ovanligt att det dör med ostartbar bil som föjld. Är det inte två pumpar?? En i tanken och en på under bilen framför vänster bakhjul. Men vad vet jag PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.