AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
803

E30 hatthylla

sp
41
spiidi
318i -88
hur får man av hatthyllan i en 318 -88??
eller det går inte?

gör det nåt om man sågar bort lite av plåten under hatthyllan??
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Ska vi se här, har precis gjort det ingräppet idag.
Man tar först ur baksätet, den delen man sitter på, slit bara rakt upp en så e de bara ta ur den. Rygg stödet sitter men en M10 på var sin sida långt ner.
Sen så drar du hatt hyllan uppåt tills den släpper, då drar du den rakt ut, mot dig.

Såga på du men gör det så lätt för dig som möjligt.

Min bil: Länk
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
glöm inte at skuva bort bältena bara. ska du sätta fast den igen tänk på att den ska passa in i små klykor vid bakrutan, kan vvara lite pilligt att få på plats men det går med lite tålamod
Skruva absolut INTE bort bältena om det absolut inte är nödvändigt. Och låt dem inte dras in någo mycket längre än normalt. Det är ett ren he**et att få ut dem på nytt.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Mina var inga problem me som tur var. men som du säger släpper man dom o dom åker in riktigt långt då har man o göra ett tag =)

Min bil: Länk
sp
41
spiidi
318i -88
hehe! tackar för svaren :)
håller på att bygga lådor till dörrar m.m
kommer kanske bilder senare..
Hmm. Asså, jag funderade på att såga i plåten "under" hatthyllan på min E30, men enligt några mer efterfarna och förhoppningsvis kunnigare filurer här på forumet rekommenderade inte detta ingrepp då plåten där visst ska vara bärande eller nån skit så SBP blir visst väääldigt sura om de upptäcker det. Jag vet absolut itne om det stämmer.. Men sök runt lite här på forumet så hittar du kanske något..eller fråga på SBP om det är ok. Vore inte så kul med en tvåa (kanske t o m trea) hos dem nästa gång.. :-(
Hoppsan :-) Missade lite tidsmässigt med det där inlägget såg jag nu :-) Men men ett halvår hit eller dit ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.