|
|
|
|---|---|
| hur sitter era, med kardborreband? | |
|
Dubbelhäftande tejp. |
|
|
Limma fast "skruvfästet" med medföljande lim(KAMEI) sen tar du på silikon längs hela ögonlocket....Sitter mycket bra o samtidigt lätt o få bort.... |
|
| ok jag fick bara kardborreband. lackade och monterade och efter 2 dar så flög ena upp i vindrutan på E18!!! jävla kardborre..jag tyckte väl att man skulle ha en silikonliknande som ska hårdna 12 h eller nåt sånt men inte jag. Nu är den rätt överkörd...suck, jag ska väl ha pengarna tillbaka? silikonet är väl viktigt? | |
|
Ahaaa är det så man ska göra, undrade va fan en lite plastbit var fastskruvad i ögonlocket, man är lite trögtänkt ibland... Mina med dubbelhäftande tejp sitter som berget.... |
|
| ja det verkar bättre än kardborreband iaf!! | |
|
Skruvade fast mina! (E-34) ///M5-POWER |
|
| Nu skulle han skicka nya ögonlock, så det e ba köpa sprayen igen. Men, vilken massa eller silikon ska man ha? | |
| Jackass:"Skruvfästet" får du limma dit me ett rejält starkt lim om det ej följer med något!Använde epoxy eller liknande.Stryk sedan på lagom med silikon(vanlig) längs hela ögomlocket.Tryck dit ordentligt o fixera på plats med tejp o låt torka i minst 24 timmar...Sen ska de nog sitta kvar ska du se:-) | |
| 24 timmar?! men jag kan väl köra under tiden? måste jobba ju :) | |
|
Rekomenderar inte att du ska köra under tiden som limmer torkar för då sitter inte ögonlocken kvar lik förbannat. Är väl bara att sätta på ögonlocken en helg och låta bilen stå ett dygn? --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Jo fast man e så van att ratta varje dag. Det finns väl lim som torkar snabbar än det ju?! epoxy hårdnar på en timma va? PL 200,400 då? |
|
|
Det där med limmet ordnar vi brorsan....kom till mitt garage så.... körde med min trots nylimning, hade iofs, tejp på hela jäkla strålkastarsidan, men vad F*n! sitter som f*n nu! Och bra vart det!. Och limmet skall och måste vara av silikontyp . Sitter det med pl2-400, så skadar du ju bara bilen.... ring mig!..... Mvh:FrIIk |
|
|
Jag köpte epoxylim. "lyfter en bil på 15 min" hehe sen köpte jag en silikon som blir lite gummiliknande..det blir nog toppen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.