AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.038

E30 turbokonvertering

Tjenare..Den här frågan har ni säkert hört förut men iallafall så skulle jag vilja ha lite hjälp om vad ni tror att det skulle kosta att slänga i en turbo i en E30 M3:a , alternativt en kompressor vad är bäst enligt er och vad är mest prisvärt ??

Mvh Tobbe
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Testa nedan.
Länk

//Ticco

www.ticco.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
ca 60-100k för en fungerande anläggning. Och beroende på hur mycket du klarar av själv...

Tray
60-100 k? Det var väl lite väl vågad siffra. Det beror ju helt och hållet vad han ska ha ut för effekt, häst osv!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Tray:
Har du konverterat något själv?

//Ticco

www.ticco.com
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
jag är redan uppe i ca 7000 kr och jag har inte ens börjat renovera motorn än!

Tray
Ticco: Nej, men det beror fortfarande vad man ska ha för effekt, priset är ju beroende på det, man kan komma under 60 tusen om man kan nåt själv, elller har jag fel?
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag kan en del själv, men har inte lyckats under 60k iaf. ädå har jag fått en hel del hjälp av sjysta polare.

//Ticco

www.ticco.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Precis de är inte så enkelt som de kan låta och "slänga" i en turbo.

Ska du ha en driftsäker motor kostar de minst 50k,och S-14 är ju inte den billigaste att köpa alla slitdelar till...

Tray
Ticco: Jaha okej!

Ingen som har sagt att det är enkelt att släga i ett turbo, men att få det under 60 går.
Ticco: Jag har aldrig påstått att det är enkelt därför jag frågade..tack för svar iaf..
Bmw-andreas menade jag förlåt :)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Visst kan man göra det billigt, man skiter i att renovera motorn och fixar det man behöver på skrotarna.
Då blir det garanterat billigt!
Ett sådant bygge kallas "pundar bygge" å det varken ser bra ut eller håller bra i längden.

//Ticco

www.ticco.com
Ticco, Andreas: Vågar man fråga vad det gått på totalt??

Är själv uppe i ca 12- 13k och har då i princip bara turbo och M5 insugget + lite små prylar. Men jag har räknat med att bilen borde var klar för 100k ungefär, förhoppningsvis :)

Mvh Patrik
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag har blåst över 70k detta året, då är inte bilen inräknad.

//Ticco

www.ticco.com
Vad brukar en begangnad turbo kosta? har en kille som vill byta min koppling mot en 940 turbo (tänkte ev. TIC konvertera 318:en)

/Jimmy
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
En beggad 940 turbo = nästan gratis :)

//Ticco

www.ticco.com
Tray
Ticco: Ja, kan hända att du har rätt, men jag pratar bara av egna erfarenheter. Kompisen trimmade en E30 M3 för 50 tusen, han fick turbon iofs rätt billigt, tror det var runt 6000 kr.
max f
måste nog hålla med ticco vill man ha något bra så får man lägga ner lite pengar annars blir det inge vidare alls, man vill ju inte ha en motor i smälta delar som rör lite på sig eller hur.
max f: Tray har inte sagt något annat heller han menar bara att man kan få bygget under 60.000kr vilket jag tror är fullt möjligt om man som sagt har lite kontakter och dyligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.