|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW älskare! Funderar på att köpa en BMW 750 E32 med trasig topplockpackning. Tänkte slå 2 flugor i en smäll och byta ut kammarna samtidigt. Tack på förhand | |
V12 LeMans |
kolla på Länk Där finns lite smått och gott , men det lär väl kosta en del , misstänker jag . |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
www.motornord.se De har iallafall haft Dr Shrickkammar, som för övrigt är desamma som sitter i min Alpina E32. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Paap Reeder |
Hej! hmmmmm...... har just bytt min topp till M535:an. Körde > 20´med Schrick och chip. Nu återgick jag till rent original och tänkte att "nu blir det slött och trött" men icke sa nicke! Kam + chip kostade ca 5-6´då i början av 90. Min uppfattning är att inte fick man den valuta för slantarna som det talades om då. Bilen gick inte sämre det skall jag inte påstå men det "fantastiska" fanns inte. Helt klart är att mellan 5-7´ var den ngt piggare (chippet flyttade varvstoppet till 7200) men i övrigt ...... no special feelings! MYCKET effektivare är isf att dreva om Din M 70:ia från 3,15 till tex 3,65 eller varför inte 3,91. Då blir det "fräs i planteringen". Säkert blir det mätbara resultat i provbänk med nya kammar men knappast i register man dagligen använder sig av. Hade exakt Dina funderingar till min M70 innan jag för ngn vecka sedan startade upp M30:an med stdkam. Isf skall man "ta hela Alpina" eller "Dinan"-paketet med borrning, kolvar, stakar, kammar, insug och mappning m m........ men då är det lika bra att försöka få loss BMW-beroendes Alpina med ett rejält överpris. Det blir billligare i vilket fall. MVH /// Paap R |
| Om man byter utväxling, hur gör man då med hastighetsmätaren? | |
Paap Reeder |
Hej stephan! No problems ty den räknar varven på utgående axeln till hö bakhjul. (Via en läsgaffel) Utv påverkar inget. MVH /// Paap R |
|
m70 är dyrare att trimma än att köpa en e38 med m73 motor. iaf. om man skall ha effekt och porta toppar och byta "allt". FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Man ska passa sig för att köpa kammar, det måste vara bra kammar, annars kan man få problem med besiktningen med värden och det kan ställa till det. chikaka! |
|
| Tack för alla svar jag har fått! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.