|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har nu äntligen fått ordning på stereon förutom lite generatorljud (tänkte prova störningsfilter) och att nummerplåten rasslar o har sig när baslådan dunkar på. Nån som har tipps på hur man bäst tätar? Skumgummi bakom skylten var min första tanke men de kanske inte blir så fräsht efter en vinter? /// Nicke | |
|
undrar samma sak...låter dock lite bättre med skylthållare. Mvh/Soki Ny bild 19sep- Länk |
|
|
pröva o ha en "gummiplopp" vid skruvarna. Du sätter "plopparna" så d är mellan skylten o bilplåten. Brukar/kan bli bra... mvh Rutger |
|
|
Ett par rejäla o-ringar eller vanlig trädgårdsslang fixar rasslet. ___ det är ju bara hääärligt! |
|
|
Jag var inne på Järnia och köpte en gummimatta. Denna gummimatta var mycket enkel att klippa till i lagom storlek och så klippte jag två hål för att kunna "sänka ner" den så att gummimattan låg platt an mot bakluckan. Det blev väldigt bra med lite jobb. Det fanns olika tjocklekar att välja på. Jag tog den tunnaste, men jag rekommenderar er att välja tjockare än så då jag fick lägga två lager för att få det bra. Den tunnaste mattan kostade ca 60 kronor om jag inte minns fel. |
|
| Kommer det inte in fukt bakom gummit och börjar rosta :-( | |
|
dubbelhäftande tejp e nog d bästa... Speed limits are for pussies! |
|
| Skummgummi, tejp m.m är nog inte så bra, resulterar nog mest i rost det... =/ | |
|
Jag kör med dubbelhäftande tejp, men mitt problem är att hela skuffen vibrerar vid hård speling ;) men sånt man får ta! nr plåten är iaf tyst nu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.