|
|
|
|---|---|
|
Hej nu har jag haft bilen(325i coupe -94) snart ett år och har inte löst problemet med att det tickar/Knackar i fronten av motorrummet. Jag har varit på bmw -märkesverkstad och dom påstår att det låter normalt, men en frisk motor ska spinna som en katt. det hörs mest på tomgång och kommer intill kamkedjan. Snälla hjälp mig jag vill ha ett spinn istället än ett knack. | |
|
har du testat att byta kedjespännaren som sitter på vänster sida om toppen(framifrån sett).det funkade på min 325:a,i mitt fall var det så att fjädern var så slö att den inte orkade spänna upp kedjan riktigt så att den orskade ett litet missljud. Annars kan det ju vara vanosen å det är ju en tråkigare historia.. |
|
|
Vanosen???? |
|
|
Justerar ventilerna på insugssidan på din bil, ger lite mera vrid, och lite mindre soppa :) Hur som helst, Norrland: Är det inte så att Vanosen knackar på konstant om den är trasig. Fungerar den som den ska ska väl tickandet sluta någon sekund efter att motorn startats, typ: Tickticktick-tick-tick-tick...tick...tick..ti... å sen tyst typ..? Fast är Vanosen paj lever väl den om rätt mycket, right? Är du säker på att det inte bara är några ventiler som sjabblar lite då? (bara och bara...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.