AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.723

Kommentarer från effekt träffen i Göteborg 20/9-03

Sida 2 av 2
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Tyckte att den 540 körde lite väl sakta i kurvorna fick ju bromsa mig igenom dom hela tiden men han klagade ju lite på bussningar i bakvagnen...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Kilen- gjorde ett försök att maila dig mina bilder ifrån träffen men
det ville inte funka , värkade som min email server inte hittade din email...
Skall försöka när jag får bredbanndet igång igjen man får ju panik när man måste gå tillbaka till modem...

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Hehe.. Jo, min bakvagn behöver lite nya bussningar. När du låg bakom mig hade jag bestämt mig för att inte ens försöka längre... Bilen vobblade ganska mycket på småvägarna. Ledsen.

Men jag har ju iaf 338 hästkrafter ;-) eller var det 239?

//Magnus
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Kilen- Jag så du kom på tvären ur en kurva var det där din ville rakt fram men inte du?
Hörde inte skriket tyvärr....
Höll koll på dig i backspegeln hela tiden för jag ville inte ha dig för nära;-)

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Hallå igjen alla...
Var det någon som frågade vad förlusten i drivlinan var så man kan räkna på hur många hk man har på drivhjulen?
Glömde att fråga om det när vi var där tyvärr.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Manuell 9% automat 15 % tror jag det är...
Men fråga dem Länk

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hrmm....jag frågade.

226 hk, sa han - Jag säger bara: 600 spänn bortkastat! :-(

___
BMW CS #5221
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
sani- du hadde väl 286 hkpå motorn ? skulle du förlora 60 hk på drivlinan ??? det är ju mera enn 20% förlust.
Kan ju alldrig stämma......

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Som sagt mkt tråkigt att det blev så dålig tillförlitlighet på testerna, men jag har gett mannen (Olle) en chans att svara på kritiken så får vi se vad som händer.
är de seriösa o har rent mjöl i påsen så lär de höra av sig...
Sani: har du testat ngt mer som gör att du vet att alla hästar är hemma i stallet?
Någon som vet ett annat ställe för effekt mätning som är lite mer tillförlitliga?

Länk
För som skickat bilder o väntar på reportage så väntar jag med det tills Autocollection har hört av sig gör de inte det så blir det inte så positivt...

Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Hoppas att dom kan ge ett bra svar på det hela eller fixa sina system och bjuda dit oss och testa gratis när dom har fixat allt.
Han sa ju att hk stämmer ju alltid men hur kommer det sig då att samma bil kan få olika hk från gång till gång?
Det var väl 540 ifrån stockholm som fick en 50/60 hk mera enn han skulle ha på första mätningen + mina roliga siffror.
Undrar vad dom skulle svara på det...
Kilen- du kom alldrig till mekarträffen på BMW.
Var hyffsat bra , fick inte så mycke hjälp som jag hadde hoppas på bara....

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Baggen:

I mitt liv får man inte så många chanser att göra sta´n längre(eget företag, fru o barn, hus i Bollebygd) så när den chansen kom på torsdag em precis när jag skulle till träffen så valde jag ÖLEN!! (det var jättegott (hick!)

Jag vet att Hondklubben var där jag undrar vad de tyckte om testen ngn som känner dem?

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kilen: Nej, men du vet ju vad 286 hk vill säga, så du får väl provköra den, så får vi se vad du tycker... :-)

___
BMW CS #5221
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.