AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.721

Kommentarer från effekt träffen i Göteborg 20/9-03

Sida 1 av 2
jaha då var träff nummer två av mig avslutad, tack alla ni som kom!
Själva mätningen var väl ingen höjdare då alla bilar inte gick att testa bl.a. min=(
PGA automatlåda, men jag skall leta upp ngn där de är lite mer uptodate med grejorna de hade nog lite för gamla prylar tror jag.
Deras lokaler var inte förtroende ingivande stökigt plaststolar vid datorn ett lakan över datorn ger inte bra vibbar...
Nää sorry grabbar det var inget bra val av mig, de är nog bra på bilar från 50-60-70 talet men inta våra "hightech".

Länk
Tack, kilen för ett utmärkt initiativ. Trist bara att det inte gick att mäta våra vagnar.

Men.. vi fick ju svart på vitt att en M3 3,2 inte har alltför många kusar.

;)
Det var kul att träffas!
Var tyvärr tvungen att hämta upp frun i stan, därför hann jag inte äta med er...
Hoppas det blir fler gånger.

(röda e36:an)
Trevligt initativ till träff.
Dock valde jag att pipa iväg efter en stund.
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag kan inget annat än instämma, trevligt att något händer i göteborgsområdet.
Synd bara att mätningen inte gick så bra.

/Hammar
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Instämmer med alla!
Några planer på fler träffar? Kilen, du snackade nåt om Formel-Ford-kurs på förra träffen, det skulle vara skôj :)

Blir det inga fler träffar iår så lovar jag att ha ny bil på nästa träff!

Ha det gött alla!

___
Killar med kvalitet kör BMW!
Vinterträff med förarövning på snö?
Vill ni det?
4-5000:- kostar det minst + mat lite öl o hotel 2-3 dagar=)
Kan kombineras med alpina övningar med träbitar under fötterna, men bäst med 160hkr skooter=))

Länk
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Menar du t ex. förarutveckling?
Länk

Hmmm... om det kostar så mycket så blir det ingen kompressor innan våren för min del. :-)

/Hammar
Japp, och jag vill nog oxå först få ihop till kompen...
Vi får väl försöka åka ihop eller så kan vi köra varandra när det är dags om det blir olika datum...

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
cyberkallen;

sluta retas! Du vet att jag inte är på humör nu för tiden... :-/
Det lilla jag hade räckte ju till ändå, tyckte jag...synd bara att det var så smala vägar att omkörningar inte var möjliga (fick hålla igen besten lite) :-D

Jag hade trevligt ändå, det var nog bland de sista helgerna man kunde åka nercabbat + trevligt folk - mera sådant!
Vinterträff med denna bilen är nog lönlöst...

___
BMW CS #5221
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Ja, det vore trevligt om vi kunde åka samtidigt, problemet är den ekonomiska biten, jag tror jag blir den som sist samlat ihop till kompressorn så ni kanske inte vill vänta. ;-)
Men då kanske vi kan göra så som du skrev, att vi hjälpas åt så ingen står själv i Norge, utan bil.
Hur som helst så får vi hålla kontakten när det närmar sig ett datum.

/Hammar
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Det låter inte som om jag missade alltför mycket då. Jag återkommer nog snart till Gbg och ser fram emot nästa träff.
Nu har min gamla kärra fått sig en omgång med polermaskinen så nu ser den lite värdigare ut
wath: Det skulle bli ett helt reportage om jag skrev om allt här men under drygt sex timmar så testade vi bilar snackade testade bilar snackade tittade på bilar åt lunch snackade sedan körde vi sex-sju mil på goa vägar med 2 M3 som pacecar så du missade nog mer än du tror=))

Länk
Kilen:
Skriv ett välformulerat reportage med bilder och text så lägger jag upp det på träffsidan på touringklubben.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Micke: tack men jag missade minneskortet i kameran det blev bara 4-5 bilder så vi får se om jag får lite bilder av andra då kan det bli ett litet minireportage..

Länk
alla som gog bilder skicka till mig är ni snälla...

Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Tack för senast...
Kilen jag har lite bilder men tyvärr så har jag strul med bredbandet
, åskan slog ner i söndags och sabbade grejerna för mig men så snabbt det funkar så skall du få lite bilder..
Jag kan instämma att det var hårt att ha 2 M3 som pacecar på småvägarna men roligt roligt..
Fick jobba hårdt med växellådan och gasen för att henga med på
deras tempo , kurverna gick det hyfsat bra men lite sämre på rakerna."f*n vad dom går"
Tufft att ha en 540 som ligger att nosar enn i röven oxo;-) kännde mig lite som enn fartspärr för stackars Kilen som låg bakom mig....

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Måste ju bara säga att jag var helt nöjd med bänkningen
med tanke på att alla andra fick 20/50hk mindre enn BMW anger
och jag var den ennda som fick mera så borde ju min ligga på över 200hk;-))
Tänkte ifall att det var fel på mätningen......
En rolig tanke bara...
Eller?
Måste ju stämma!!

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
hörde du däckskriket när två ton ville rakt fram men inte jag...

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
kilen;

har tyvärr modem, så de tre kort jag tog kanske inte är värda besväret? (typ 1 Mb/st...)

Baggen;
jag tyckte den gick fint din, men det som imponerade mest var väl 540:n (E34), tyckte jag. Från stillastående drog man ju ifrån + de sista två tusen varven, men däremellan skiljde det inte mycket.

___
BMW CS #5221
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Jag har lite bilder, skickar dem i kväll.
Fixar du så reg# inte syns på bilarna sedan?

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.