|
|
|
|---|---|
|
Hej.jag har en 540ia -98,som startar men lägger av efter några sekunder.ibland kan man få starta bilen 3-4 gånger innan den går och ibland startar den direkt. | |
|
Din kamaxelgivare är kass det kostar 3500 (tror jag det var.) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Pulsgeneratorn för varvräknare kamaxel 12 14 7 42 185 kostar 785 kr sitter längst fram på högra topplocket/bröstkåpan du kan byta den själv. Men kolla med ett diagnosprogram först så det verkligen är den som strular, men "kilen" har förmodligen rätt att det är den krånglar symtomen brukar visst var så. Det kan ju finnas annat också som ger liknande symtomer, bränslerelä/pump mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Småmotorer kanske men fullsize engine symptomiserar kamaxelgiavren så här men ta en DIS så får du se felindikatorns utslag=) Magistern jag kan Jag kan=)) Länk |
|
|
OBS jag gissar inte jag hade EXAKT det problemet.. Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
kilen :inte visste jag att du hade en liten motor, jag har inte nämnt nått annat än 540 i mitt inlägg vad jag vet :)) Om min 528 räknas som små motor, så har jag i allafall både kam och vevaxelsensor varför då. Jag har Vanos vilket 540 saknar:)) Men på 540 så heter det pulsgenarator varvräknare kamaxel inget annat. enligt BMWs dokumentation.:)) och jag kan läsa innantill tror jag :)) Håller fullt med dig att felsymtomen stämmer, men man ska alltid gardera sig, bilar är nyckfulla små satar :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Inte bråka med stor litervolym nu, du vet att det är svårt att slå besserwissrar med hög volymisitet=)) kamaxel givare står det på DIS och då blir det mindre risk för missförstånd om man säger det till verkstaden. Tyvärr så pratar verkstäderna väldigt slarvigt de sa faktiskt vevaxelgivaren lika många gånger... Kamaxelgivare fel indikation 266 ggr stod det på skärmen, då bytte vi den och allt blev bra... ledsen om jag gav intrycket att inte koppla upp DIS först det är en självklarhet sorry=( Länk |
|
|
jag tackar för era svar.det går inte att komma undan lite biligare än 3500kr.pirat el laga själv. mvh sp. |
|
|
Hasso, kom inte Vanos på 540 från årsmodell 99? /Simon |
|
|
Enligt Hasso som kan sånt här så kostar den under 1000 att köpa o ganska lätt att byta. Gå med i BMWCS nu o kom till BMW i morgon så är det gratis verkstad hjälp... Vi skall meka på BMW GROUP Mölndal I Göteborg.25/9-03 Länk |
|
Simon. Jo det kan stämma att det kom i slutet på 98 09/98 dvs årsmodell 99. ///MVH Hasso Länk |
|
ok.bmwcs var det. tackar o bugar. |
|
|
sp : Jag har dubbel kolllat min faktura nu och sorry jag mindes fel det kostar 1500:- o på fakturan har den bytt namn till sensor. Jag hade glömt att jag bytte lite annat oxå! Hur går det för dig? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.