|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Halloj, vad är det för turbo Du kör med ? Schwitzer ser jag , S400? Vilken storlek på kompressorn? Vad tycker Du om den? MVH Christer J |
|
| Jag vet inte vad den heter, men det är 65,5 in på kompressorn, och den är lite seg. Trycket smäller till efter 5000rpm. | |
|
Schwitzer S3b heter den,som sagt 65,5mm in och 75mm ut med ar 1,25. Vet inte om mappningen funkar så bra på undertryck längre när ja bytt insug och spjäll,den är lite seg men de smäller till vid ca 5000varv... Nu spinner den inte en meter på 2an på gatan,bra bett!! |
|
Dahlberg |
Den där motorinstallationen ska du verkligen ha credit för!!! Mycket snyggt!! Stilrent med finess!! Mvh Anders |
|
Okej S3 alltså. 65,5mm , borde klara uppåt 750hk då om det stämmer i övrigt. Har ni prövat dom nyare s300 och s400 serierna? Dom har mycket fina turbiner med hög verkningsgrad! Till S400:an har vi kompressorer till väl över 1000hk. Vi kör prov på motorcykelmotor just nu med S300;an , helt fantastisk respons trots dess storlek ! Tuff bil Andreas. MVh Christer J |
|
|
NLR ja de stämmer väl bra de för den är bromsad 754hk:) Jasså tror du de finns nån fin S400 som klarar 850hk åt mig tro?? |
|
|
Öööhhh okej , ser nu i Din signatur att Du har bromsat det ja... Försökta inte spela duktig, kollar man på kompressormappen och letar i minnet efter andra motorer med den storleken så stämmer det på pricken. Javisst finns det lämplig kompressor till 850hk , bara för någon dag sedan kördes det ut ca 950hk med en S400 ,71mm kompressor, och det finns både större och mindre i den serien. /Christer |
|
|
Andreas: Du får valsa innerskärmarna så du får in mer "luft" under huven:))) Grattis till mastodonttungt bygge! Asken |
|
|
Wow vilket stiligt bygge! 10 poäng. Måste få se den i rörelse. Kommer du att köra nåt med den innan vintern? Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Japp de kanske blir en tävling inom kort,det diskuteras om det! Isåfall skriver ja på forumet om de blir nå... |
|
|
Nu är de slutåkt! Drog av min 328 -96 kardan igår på 1 kilo ladd och på gatan.... |
|
|
Det var inget vidare att höra... Hurudana däck kör du med, och var skulle tävligen hållas? Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Tråkigt =(( Det går rykten om en sita tullinge till men vet inte om det stämmer ? M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.