|
|
|
|---|---|
|
Jag har satt på ett öppet filter på min bmw 320i körde mågra mil men sen bara la bilen av typ det är ingen tomgång längre ge jag gas så dör den kan det vara Lmm??? får man bara up varven o varva riktigt mycket går den att köra men släpper jag gasen så dör den??? /Johan | |
|
tjuvluft till motorn. SÄkert alla slangar är kopplade? |
|
|
Har gått över motorn idag kan inte hitta någon slang som inte sitter som den skall men jag få väl leta vidare=( Är det samma Lmm på 318 som 320??? /Johan |
|
Tojne |
Kolla så att tomgångsmotorn inte har gett upp. Kolla att oljestickan sitter i ordentligt, annars går bilen illa.(känslig på tomgången annars) //Tojne |
|
Vart sitter tomgångs motorn för någonstanns??? Är det vanligt att Lmmm går sönder när man byter till öppet filter?? /Johan |
|
changco |
Gör så att du tar bort minuspolen på batteriet låter den vara så några timmar tills den är kall sätt dit bateriet låt den gå på tomgång tills den blir varm så den läser in alla rätta värden. voila nu bör tomgången vara som förut. Min bil lever ett eget liv. |
Tojne |
Tomgångsmotorn sitter till vänster om insuget högst upp mellan två slangstumpar av grövre kaliber. Plocka ur den och skölv med avfettning i genomloppet och skicka i WD 40 sen är det bara att koppla tillbake den och starta bilen. //Tojne |
|
Jag har fått liv i mib bmw nu=) det var slangen mellan lmm o insuget som det var en spricka i som man inte såg så. så nu går den igen!!!!! Men tack för all hjälp! /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.