AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
782

Gummituttar till strålkastare

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Till någon som har tillgång till ETK, jag vill ha artikelnumret till gummituttarna man fäster på strålkastarglasen. Om det är någon som inte vet vad jag menar så är det genomskinliga gummibitar man fäster på strålkastarglasen för att få mindre vindbrus. På E36 senare än 95 finns detta redan ingjutet i glasen. Vill ha artikelnumret så jag kan uppge detta då jag ska beställa dom, annars blir det bara jobbigt :) . Om det är någon som eftermonterad dessa, hur gör man?

///Daniel

Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag provade det för många år sedan. Hur stor effekt det har på vindbruset törs jag inte säga idag, men så mycket kommer jag i håg att de var sjärvhäftande. Det var bara att ta loss dem från arket och trycka dit dem där man ville ha dem. Köp gärna några extra, de tenderar att lossna efter ett tag. De kostar inte många kronor, så om du köper tio extra spelar ingen roll.
Något artikelnummer har jag tyvärr inte.
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Har letat i ETK och jag hittar inte det du söker tyvär. Verkar inte finnas att köpa.

/Mvh
Glenn
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Jag har också letat men utan resultat tyvärr.Hoppas du hittar dem någonstans.

BMW FOR EVER!!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
BMW skall sälja dessa enligt olika uppgifter som jag har fått.
Kan inte kosta många kronor!

Om du inte får tag på dem, kan du väl testa med genomskinliga självhäftande "gummihalkskyddspluttar" (brukar finnas olika storlekar)som finns att köpa i nästan varje större COOP/Maxi-butik (brukar finnas vid filttassarna till möbler/krukor etc. vid verktygen!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
De ska finnas att köpa hos BMW , men jag vet inte exakt vad dom heter (i Teknikens Värld skrev dom "gummituttar"). Tänk hur otroligt smidigt det vore att kunna beställa BMWorginal tillbehör och reservdelar på nätet online från BMW, det skulle dom garanterat tjäna en bra extra slant på. Ska testa med gummihalkspluttarna och se om det funkar lika bra, tack för det tipset.

///Daniel

Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Till en del möbler, t ex skåp medd glasdörrar, brukar det följa med små rundade "gummituttar" som är halvt genomskinliga. I "montera själv" möbler sitter de på ett litet ark, så att man kan fästa dem med den självhäftande ytan.
Ungefär så ser "tuttarna" ut. jag köpte sådana på BMW i Solna för 6-7 år sedan. Men efter som dessa "tuttar" är så lika de som sitter på en del möbler kan det kanske gå att fråga p ett möbelvaruhus om de har några att avvara, i fall BMW inte kan hjälpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.