AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
548

Behöver hjälp med en tyska-översättning.

Har har jag hittat en text om min "okända sladd" problemet är att jag bara har den tyska bruksanvisningen. Någon som kan och har lust att översätta?

"Beii Verwendung des gesonderten Leistungsverstärkers an die Stromsteuerklemme anschlissen, anderenfalls an die Antennensteuerklemme im Fahrzeug anschlissen."

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
En översättning av babelfish:
Beii use of the separate achievement amplifier to the current expensive clamp anschlissen, otherwise to the antenna tax clamp in the vehicle anschlissen
Blir du klokare?

Automat är bekvämt
Inte direkt...

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Det står antenna remote på sladden. jag tror att det är den som ska kopplas så att antennförstärkare ska få strömming. Men vart ska jag koppla den?

gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
"Vid användning av extra förstärkare, anslut till styrströmskontakten. I annat fall anslut till fordonets antennstyrningskontakt" på ett ungefär.

Sladden kan alltså användas till att styra på/av på slutsteg, motorstyrd antenn, antennförstärkare mm. Den får +12V när radion är på, 0V (jord) annars.
Ska den kopplas till röd pluskabel alltså.

gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Var sitter den här sladden?

Sitter den i radion skall den INTE anslutas till 12V. Den ska endast användas om du skall fjärrstyra slutsteg tex.

Om den sitter monterad i bilen är det troligtvis en förlängning från antennförstärkaren, och då ska du ha en brytare och en säkring emellan innan du ansluter till 12V, annars tömmer du batteriet. Eller så ansluts den till motsvarande utgång på radion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.