AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.113

Hittade en dosa bakom stereon!

Som jag skrivit i en annan tråd har jag plockat ur stereon idag för att få iordning på antennförstärkare.

När jag så stoppade in handen i "stereoluckan" för att fiska fram en sladd som skulle finnas där fick jag fram en ganske stor svart fyrkantig låda som satt kopplad med en svart-svart/vit dubbel sladd. Såg nästan ut som en lite högtalardosa av något slag.

Vad kan detta vara??

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Är antennen kopplad till den så är det en radiotuner.

Henrik
Net det var bara en sladd kopplad till den.
Jag tänkte kanske larm siren

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
berg35:
Är det en Pioneer du har? Jag har också en dosa (grå/beige) som ligger inplastad i sån där "plopp-plast" med en sladd modell grövre högtalarsladd..har inte fattat vad den är till för..
Finns inga in-/utgångar på den, inga hål, men jag tror man kan sprätta upp den..
Min tanke var att det kanske var någon mic eller dyl. som registrerar väbljudet i bilen och höjer ljudet efter det, men har inte märkt av nån sådan funktion. O manualen kan man ju inte läsa...det är ju inte det minsta manligt ;-)))

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
Raj
Avstörning?

Blir jag lite rikare så skrotar jag skiten.
Min sony stereo har en plåtlåda på typ 4*4 cm kopplad till sig via en sladd, vet inte vad den har för funktion men den skulle monteras så långt från enheten som möjligt enligt instruktionsboken.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Sladden är inte alls kopplad till stereon.
Jag funderade på om det kan vara en högtalare till en handsfree anordning. En kompis trodde att det kunde vara en högtalare till en polisscanner...

Raj
Följ kabeln då? Lite svårt att gissa annars =/

Blir jag lite rikare så skrotar jag skiten.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Raj:
På min stereo har du rätt i det där med avstörning. Öppnade och hittade en stor spole, en liiiitteeennn kondensator och nån liten transistor eller liknande. Låter helt klart som ett (av)störningsfilter i mina öron.

Mvh
Patrik

___
K-na BMWPower meet, Autumn Ed. Länk
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har också en sån liten box, har en gammal Pioneer bandare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.