|
|
|
|---|---|
|
Har fått tag på ett par kromade nummerplåtshållare av amerikanskt format. Problemet är ju bara då att få tag på nummerplåtar i amerikanskt format till bilen. Någon som vet om det ä möjligt? Antingen på ett lagligt eller mindre lagligt sätt :o) | |
Dufvis |
Scanna in, förminska, skriv ut, laminera...mindre lagligt...men det funkar.... |
|
Lyckas du få orginalskyltar vill jag veta hur du gjorde, som jag har bråkat med VV, och ändå vill jag bara ha en liten skylt fram. Kör nu helt utan skylt i fronten... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
Annars så finns det kromade hållare till tyska skylltar för typ 7 euro styck. Dem passar nya svenska EU plåtar. Jag har en sån bak på bilen och en som ligger hemma för att jag kan alldrig komma till skott och byta skylt fram... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
highway star: tips från en polare till mig säger att man kan hävda att bilen var krockad och reparead i italien. vid reperationen blev fråntspoilern/bakspoiler utbyta mot italienska. I en sån får man inte plats med svensk skyllt därför ansöks om tvåradig skyllt. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Dufvis |
Z3c 4 ever: Har du någon länk till dina tyska hållare? |
|
Vägverket ska inte släppa små skyltar för att den stora inte längre får plats. Har den stora en gång fått plats och bilen ändrats så att den inte längre får plats får man antingen montera den på annat sätt eller bygga tillbaka... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Om bilder på bilen krävs är det en fördel att montera Amerika-versionens nummerskyltshållare. Länk Mvh Stephan |
|
|
Med risk för att få smäll igen... Varför skulle man vilja montera amerikanska plåtar på en Z3???????? Det ser ju helt fel ut, högt och smalt på en låg och bred bil?? De får inte plats mm. Passar bättre på amerikanska bilar som har det i åtanke vid design, inte på en bil som är gjord efter EU plåtar... /Caspar |
|
|
Caspar; uppenbarligen är smaken som baken. Stephan; ser att du börjar leta bilder på snygga bilar: när byter du stridsvagnen mot en Z? Dufvis: mina är köpta på D&W. Deras site är www.duw.de. Men dem kan köpas praktiskt taget på varje beninmack i tyskland. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När det beställdes nummerskyltshållare för M-front så levererade BMW denna, får väl se hur det går.att få till en skylt som passar länk:Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Z3c 4 ever!; Väntar tills jag kan komplitera 5:an "den säljer jag inte i första taget" med en Z3M Coupe i Estorillblått tills dess får jag nöja mig med att köra VW Scirocco när viljan att köra lättviktare faller på. Mvh Stephan |
|
|
Z3cForver Var beställde du dia kromade EUskylthållare ? |
|
Dufvis |
Highway Star: Du har säkert sett denna länken: Länk Där finns ju ett val man kan göra och få dom i usa-storlek...värt att kolla? |
| Små skyltar beviljas av Bilregistret om bilmodellen har dispens för dessa. Har inte modellen dispens är det omöjligt att få små skyltar. Bilregistret har på senare tid skärpt reglementet för de små skyltarna. | |
|
Dufvis... Tackar.. det där kan nog vara nått :o) |
|
|
Highway star: jag köpte mina hos D & W i frankfurt. Men dem sälger på nätet oxå : www.duw.de ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.