AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.345

Allmänt upprop E36: Har du strålkastarspolare eller inte?

al
86
alfons
320 cab -93.
Hej, jag har en E36 med strålkastarspolare installerat. Ngn klåfingrad amöba har dock inte fattat att de tillhörde min bil utan har snott dessa. I jakt på att ersätta dessa munstycken mha skroten har jag noterat att det nästa inte finns en enda bil som har strålkastarspolare.

Jag är bra sugen på att spackla igen hålen och lacka över + ta bort hela funktionen.

Men nu vill jag se om det är så ovanligt som det verkar... så därför undrar jag: Har DU strålkastarspolare på din E36?
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Ja, jag har det...... Har god lust att avlägsna dem själv Är bara i vägen vid tvätt+ att de bara skvätter ner hela bilen...
Mattan
Jag har också, fast mina funkar inte. Och det tråkiga i det är att då funkar inte det ställbara intervallet heller. Nån som har nån ide? Säkringen är hel och kopplar jag spänning direkt på spolar motorn så funkar det.
Visa användare
187
bergas
320i -94
Sånna sakar jag :l.

+++++ beggz +++++
Även jag är utan. Tilläggas bör väl att min är tyskimport, där man knappast har någon användning för strålkastarspolare. Det är väl bara där det är väldigt dammigt eller som här i norrland, mycket snö stundvis på vintern som det behövs!

Tror att BMW har sålt det som något sorts extrapaket tillsammans med något annat onödigt, varför det inte är många som ansett sig vilja betala för en sådan sak..

Visa användare
187
bergas
320i -94
ah, det är ju mkt möjligt :P.
båda mina bilar är dock import vilket säkerligen förklarar avsaknaden på spolarna..

+++++ beggz +++++
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Finns som option med kod 500 Headlight washer. Tror att dessa satt på alla svensksålda bilar om jag inte minns fel.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Japp, det ska sitta på alla svensksålda bilar.

Alfons:
Det är inte så att dom har flugit av när du har spolat då? Detta har hänt mig 3ggr. Jag blev så trött på att dom sitter så dåligt så jag limmade fast dom och nu har dom suttit kvar i 2år.

Kör nu SAAB 9-5
al
86
alfons
320 cab -93.
De blev stulna på förre ägarens parkering en natt inte långt före jag köpte bilen. Men tack för tipset, ska superlimma dit dem. :)§q
Marcel
Jag hade det även på min EX E36:a, även mina blev stulna:(
Förresten, Alla svensksålda ska ha dessa.

Länk
Nope, har inga. Men då är ju även min tyskimport...

/Erik
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Japp sitter sådana på min och dom fungerar.

//Palle
jag plockade dän spolarna och alla slangarna på min när jag bytte front jag tror att jag har kvar dom mejla mig om det är nån som e intreserad av spolarna mwh Robban
Ha
40
Havre
328iA Coupé -96
Jepp, har såna och de funkar....

Tyskimport förresten...
Tesfes
Min bil är tyskimport och får därför klara sej utan spolare.
Visa användare
36
gecko
318is Coupé -93
518i -95
K 1200 S -05
Min is är importerad från Tyskland och saknar därför spolare.

Brutalizes My Wallet
Bmw ludde
Min är också importerad =)
Jjag tror inte det gör någon nytta, om det inte finns torkarblad också...

Länk
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Japp det har jag fast min är import!

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Japp det har jag fast min är tyskimport!
Kolla med BMW jag tror inte att orginal är så dyra!

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.