|
|
|
|---|---|
|
Är det någon skillnad på Kammen i en alpina b7/b10 jämfört med en standard m30b35?? Tänkte att det kannske blir bättre med en kamm som är framtagen för en turbo motor när man håller på att bygga en egen. Om det är så, vart köper man en sådan? Är det bmw orginal som gäller eller finns det någon som säljer piratdelar? Mvh Patrik | |
|
bmw-original finns ingen speciell för turbo, i 745i turbo så användes samma kamprofiler som i vanliga m30b35, dock så finns det andra firmor som tillverkar kammar som kanske lämpar sig bättre för just turbo. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
BMW orginal visste jag att det inte fanns några turbokammar, men Alpina är ju inte direkt BMW orginal så jag tänkte om dom kannske hade en kamm med en lämplig profil för turbo motorer. Ekblom: Har du någe tips på en sådan firma? Handlar det om special beställd kamm eller ett "standardsortiment"? Mvh Patrik |
|
|
Bi-Turbon har original M-30 kam,, B10 3,5 utan turbo har dock ej original kam,, Då gäller Alpinas egen kam,, har för mig att den är på 280 grader. Micke.. Länk |
|
|
B7 turbo S ska väl ha en annan kam? Har för mig att någon nämnde att den inte gick att inhandla om man inte visade papper på att man ägde en B7 turbo? Dyr lär den vara iaf, en kam till en vanlig B10 går lös på över 10 000 kr. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Oj.. Med dom priserna så är det nog lika bra att låta bli, det funkar väll bra med orginalkamen så länge. Men tack för svaren. Mvh Patrik |
|
|
Greenberg: Det stämmer.. Micke.. Länk |
|
|
Det va jag som sa det. Killen i Tyskland jag köpte B7an av påstod det. Han hade en B7s, men d va inge fel på den han hade så han satte den i min, å han sa att han var tvungen att bevisa att han ägde en s innan han fick köpa loss kammen. Svårt att säga vad den gör för skillnad, men min går ini helvete bra iallafall. jimpa |
|
| Är det någon som vet durationen ock loopseperationen på B7:s kamaxel? man kan ju alltid försöka att söka efter en kamaxel med likadanna värden!!:) | |
|
VS motor i norge lager kam til akkurat ditt motor oppsett iallefall.. jeg gjorde det, og det kostet 3000Nkr.. Da ville han vite diverse om motoren. Om den var portet, hvilket grenrør osv.. Er vel noen i sverige som gjør dette også?? ---- Motorer uten turbo suger.. ;) |
|
|
Köhler slipar väl olika kamprofiler på beställning?... /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.