AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.118

Bra pris på en underbar M3?

changco
BMW M3
Årsmodell: 1993
M3 -93a
Mätarställning: 10.900 mil
Färg: Röd
Karosseri: Sportkupé
Pris: 129.000 kr
Info: Airbag förare, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, Eltaklucka, Fjärrstyrt c-lås, Larm, LM-fälgar 18", Servostyrning, Sportstolar,6xvita blinkers,

Kan inte hitta några skumma fel på den, ska dock kräva ett M-test. Vad kan vara ett lämpligt utgångsbud från min sida?

Min bil lever ett eget liv.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Kan inte råda dig vad du ska bjuda men gör inte så att du bjuder det du kan tänka dig att betala i slutänden. Om du har tänkt att kunna pröjsa låt säg 120 000:- för bilen så lägg ett första bud på kanske 117 eller nåt. Jag vet inte alls priserna på dessa bilar då det varierar rätt duktigt från bil till bil. Eller kan du säga att du ger 120 000:- annars får det vara. Så brukar jag göra och det har funkat alla gånger faktiskt. Jag har dock aldrig köpt på firma, så det kan jag inte uttala mig om.
/Kidde

BMW - the ultimate drug...

Länk
Th
3
Thessilon
330i Cab -02
Så lite som möjligt, det är ju en gammal bil, 129" är inte direkt billigt

"Det man inte har i huvudet får man ha i handväskan - o det blir en jävla massa det!"
changco
Fick ner bilen till 115 000:- garanti 3månader. Tror dock det finns mer att pruta på den, la bara ett spontant bud, ska dit immorn och ge den en tur på de svenska vägarna, svårt att hitta en m3 med så få mil. släpper han bilen för ca 110 000:- så slår jag till. någe spec man ska kika innan man gör affär?

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Får du den för 110k så är det helt ok pris om man ser till miltalet. Du köper den rent utan inbyte?

Synd att du har en automatare, annars så kunde jag lagt ett skambud på den. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
changco
bumper: Han gav mig ett bud på minst 35000:- men han sa att du gör båda en tjänst om du säljer den privat för dom vill inte ha en sån gammal bil och jag får mer privat.

Miltalet.

Om jag ser till de E36:or jag ägt samt mina vänners, så är vi alla överens om att vid cirka 10000 mil då är det dags att byta saker på E36 modellen. Kylare, styrväxlar, oljepumpar, etc är några av favoriterna.

Personligen skulle jag hellre skjuta till de extra pengarna och köpa en som gått 6000 mil alternativt spara en del pengar och köpa en som gått 15000 mil. Med det första alternativet får man troligtvis några problemfria år, med det sistnämnda alternativet kan man nog räkna med att ett antal delar redan har felat och bytts ut. Fråga vad som är utbytt på bilen, syna gärna kvitton.

Givetvis är det ingen exakt vetenskap, flera på det här forumet kan säkert hävda att de kört sin E36 i över 25000 mil utan att något gått sönder. Det är så många faktorer som spelar in. Jag och mina vänner använder bilarna mycket och kör därav hårdare med dem utan att verkligen missbruka. En försiktigt körd bil som min fars 316 compact -95 har gått över 17000 mil utan minsta krångel.

Faktum kvarstår att i min vänkrets så har samtliga 325, 328 och M3 behövt byta delar kring 10K mil. Den M3 du siktar på har nog också "använts", och inte bara finkörts.

Angående vad som bör kollas innan köp så är det en hel del på E36, framförallt de första årsmodellerna. Listan på egenheter är relativt lång, mycket kanske beror på hur petig man är.

Hoppas det faller ut väl för dig.
changco
Klart en m3a har använts, ingen köper ju en sådan pass bil för att bara glida i, den mår väl inte äns bra att alldrig användas. Det som är skrämmande är att den är i sådant jävla bra skick, kunde tro att den var ny om jag inte kolla på mätaren, nyservad insp2 nyligen gjord, de på verkstaden har bytt allt som var slitet, men men ska dit idag och provköra, innan jag lägger mer energi, hade igentligen inte tänkt att köpa en ny bil innan våren.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.