|
|
|
|---|---|
|
Har ett elfel troligen som gör att spridarna inte får tillräckligt med ström och står öppna hela tiden, säkring nr 11 bränns som går till bensinpumpen undrar om det kan ha en inverkan på spridarna ?? Bilen får på took för mycket soppa när säkringen är i men om jag tar bort den så går den på den bensinen som finns kvar......... Skumt problem och jag vill inte lägga ut en förmögenhet på att felsöka den .... Någon som har en aning om vad det kan vara !! ?? | |
|
Har bilen nått fel så hittar deras datorer det. Man kan kolla allt möjligt. Har du råd att INTE köra Tyskt? Länk |
|
|
Tar upp en riktigt gammal tråd! Har ett (troligen) elfel. För ett par veckor sedan började "indikeringen för förrardörr - öppen" leva sit eget liv. M a o den indikerade helt plötsligt att förardörren var öppen med följd att innerbelysningen tändes och larmet gick igång. Hände oxå när jag körde med bilen! (väldigt irreterande att behöva släcka belysningen stup i kvarten). Den har nu helt plötsligt slutat krångla (sedan knappt en vecka tillbaka). Men Murphys lag säger mig att den när som helst kan börja jävlas igen. Nu till min fråga, kan BMW-verkstan kolla upp om det är något fel på elektroniken, trots att den är "symptom-fri" just nu. DVs kan de felsöka bakåt? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ev fel lagras i minnet så det bör du kunna se i efterhand. Det går inte att speca vilka som lagras utan med säkerhet veta , men dörrar o larm sköts via generalmodulen och ljusmodulen och det borde nog vara lagrat. ///MVH Hasso Länk |
|
Första steget i felsökning av nyare BMWs elsystem är att ladda batteriet ordentligt. Har man dålig foff i det så kan dom mest skumma problemen uppenbara sig. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.