|
|
|
|---|---|
| Har en 528 -97 och får indikering "Funkslussen - Batt." (stavas med tyska u). Vad kan det betyda? | |
|
Funkschlüssel, antar jag att det står? Funk = radio Schlüssel = nyckel Troligen dåligt batteri till fjärren i nyckeln. Prova din andra nyckel och se om du får samma meddelande, om inte så byt batteri. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aha... Logiskt och självklart! Tack för snabbt svar. ; ) |
|
| Vad är det för batteri i nyckeln till e39? | |
|
Det är ett speciellt laddningsbart litiumbatteri (LiMnO2) som normalt varar många år. Egentligen inte utbytbart (nyckeln är inte öppningsbar) som på nycklar med engångsbatterier. Batteriet laddas när nyckeln sitter i tändningslåset, det rekommenderas därför att man någon gång per år kör några dagar även med reservnyckeln. FP |
|
|
Folke: Är det inte bara 00 och framåt som har den funktionen? Nycklarna ser helt olika ut i alla fall. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Hade en 528 98:a innan och det är bara till att öppna nyckeln och byta batteriet. Köpte mitt hos en butik som säljer kameror mm. På min 330 som är en 02:a så laddas nycklen när den sitter i tändningslåset. Bosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.