|
|
|
|---|---|
|
Jag tar det från början: Har kört runt ett tag med ett irriterande knarr från bakvagnen, efter lite krypande under bilen så har jag nu kommit fram till att det är det högra av de 2 bakre bakaxelfästena som nästan rostat söndar (i karrosen) Skandal enligt min mening på en 11 år gammal bil! Har hört runt på en del verkstäder om pris för svetsning mm. Eftersom man bör plocka ner avgassystem samt bakaxel för att komma till så har prislappen legat som bäst runt 6500 :- Sura pengar för en fattig student! Idag så provade jag att ringa till Theanders i Lund som är en auktoriserad BMW Verkstad. Mannen i telefonen trodde knappt sina öron när jag berättade om min bil! Har började direkt snacka om att han skulle ta bilder o skicka ner till BMW, ev skulle hela bilen behöva skickas ner. Han sa till mig att så fick det inte vara på en 11 år gammal bil. Jag är dock lite rädd för att allt som händer är att jag får vara utan min bil i flera veckor o sen erbjuder dom sig att laga skiten för 15000:- Vad hadde ni gjort? tagit budet på 6500 eller lämnat den till BMW? Tack på förhand! | |
|
Säg att max priset får vara 6500 till BMW eller 5500=) annars går du ngn annanstans. Jag kan tala om att jag bad om offert på att byta oljetrågspackning: BMW auktoriserad 5-5500:- Ej auktoriserad bad mig först ringa tillbaka om tre tim sedan bad de mig ringa om 5 min sedan fick jag priset: 8500:-!! tror inte att de får jobba med mina bilar... Länk |
|
whywhy99 |
Du kanske inte behöver pröjsa nåt alls, en såpass ny bil skall inte rosta sönder på det viset. |
|
Smälld och fusklagad? BMW lär isåfall inte hjälpa till det minsta ekonomiskt. Har du historiken? Henrik |
|
ormen |
Låter mysko, det där med fästet... Gissar på nån tattarlagning o då lär inte BMW vara särskilt tillmötesgående... men åk dit o be de kolla, o ta bilder.... |
|
Det där är inget myskofel. Jag råkade ut för exakt samma sak på min -91:a. Det är bmw som har räknat fel på hållfastheten helt enkelt. Varit för snåla med material just på den punkten. Jag blev mäkta förvånad när jag tittade undertill för att få reda på varför jag hörde konstiga ljud bakifrån. Så såg jag sprickorna. När jag lyfte ner diffen så såg jag att det var skada på en av de främre fästena också, det som är diagonalt från det trasiga bakre. Jag lyfte ner allt, tillverkade förstårkningsplåtar som jag svetsade dit och lyfte tillbaka allt. Det jobbigaste var att tanken är precis där man ska svetsa och tanken är Jobbig++ att ta bort. Dit med en massa våta handdukar och en som stod och höll koll på att inget började pyra.. Jag har tagit bilder på hela härligheten, men tyvärr med en vanlig kamera och jag har inte orkat scanna det än. Det fanns ingen rost på min bil på den punkten. Dessa delar är galvade, även på de äldre modellerna. Men det är för tunn plåt... När jag skrev och ojjade mig över detta här på Power så fick jag flera svar från andra som råkat ut för samma sak. Det var till och med en som inte hade upptäckt felet förrän han accade fullt från stillastående. Vilket medförde att diffen slog en kullerbytta med bärarmar drivaxlar mellanaxel och en massa annat förstört som resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.