AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.845

Bakaxelras på 330Ci efter 4600 mil?

Sida 2 av 2
oxbow
Dom har inte ringt mig ännu ang bilen.
Tar nog och ringer efter lunch och kollar om dom inte hör av sig.

Jag kommer kräva att dom tar det på Goodwill.
kräva kan du nog knappast göra bilen är 2 år gammal....

du får nog allt punga ut med summan serru!
Handsfree: De är väldigt ossanolikt att de inte skulle gå på goodwill när bilen är svensksåld och har så lågamil som den har.
Har du erfarenhet av Goodwill på 330? eller försöker du bara göra livet surt för Oxbow?

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
oxbow
Handsfree:
Jag har varit med om ganska mycket strul med min bil den senaste 1,5 månaden.

Här har du lite att läsa.

Tisdagen den 2:a September,
Här kommer mitt problem.

Jag lämnade in min bil på service den 18:e Aug för Inspektion 1.
När servicen gjordes skulle även kärvande dörrar samt oljud i framvagnen kontrolleras.

Bilen hämtades på eftermiddagen den 18:e AUG.
Bärarmar byttes ut i framvagnen och det klonkande ljudet var borta.
Dörrarna skulle vara åtgärdade enligt verkstaden men endast vänster dörr var lagad.

Kom dock inte långt då det var något fel på bromsarna. Pedalen vibrerade och ett högt brummande ljud hördes från framvagnen, vid krypkörning och ej vid någon inbromsning. Strax efter detta tändes ABS lampan och förblev tänd tills tändningen slogs av.
Bilen blev stående och jag blev uppmanad av Bilcentralen att köra bilen till Segeltorp (befann mig i Västerhaninge). Då det kändes osäkert så jag valde att skicka den med bärgare (onsdag).

Torsdagen gick utan att Bilcentralen hörde ut av sig.
På fredagen ville jag ha besked då jag skulle åka utomlands tidig måndagmorgon.
Ringde minst 20 gånger mellan 09.00 till 15.00 utan att komma fram med ETT ENDA SAMTAL! Efter 15.00 svarade telefonsvararen med Öppettider.
Vad ska man ta sig till?
Ringer försäljningsavdelningen och förklarar mitt problem, får till svar att dom har gått för dagen och att jag får ringa på måndag morgon, då jag är utomlands!

Kommer hem måndagen den 1:a September. Hämtar min bil den 2:e och tror att allt ska vara bra.
Startar bilen, kraftiga vibrationer och växelspaken skakar. Men detta försvinner efter 2 minuter. Hinner inte springa in igen och ta en nummerlapp utan måste till jobbet!
Efter 1-2 km har bilen helt har tappat förmågan att hålla tomgången stabil (kö på E4:an). Motorvarvet pendlar från 500 till 1500 varv och hela bilen skakar!
Måste till jobbet och får ligga och broms/gasa istället.
Ringer Bilcentralen och de ber mig komma in med bilen innan 15.00 samma dag.
Tar ledigt från jobbet och åker in till Bilcentralen (fortfarande 2:a september).
Ber om att få vara med genomgången av bilen och dokumenterar lite med kameran. Tomgången höjs till 750 varv och den adaptiva motorstyrningen ”nollas”.
Åter hoppas jag att bilen ska vara OK nu och kör hemåt.
Under all denna tid har jag glömt att påpeka dörren som ej fixades vid första tillfället.
På vägen hem från Bilcentralen ska jag bromsa lite i en nerförsbacke innan ett rödljus. Pang så slår bromspedalen tillbaka foten, efter detta hörs ett mekaniskt klonkljud och lite fler små oljud från framvagnen! Detta hörs klart och tydligt även med radion på i bilen! Sekunden senare tänds ABS lampan och lyser fast!
Blir vettskrämd men åker dom sista 100 metrarna till parkeringen och ställer bilen där.

Självklart har telefonväxeln stängt på Bilcentralen och jag får vänta till dagen efter för att tala om vad som hänt!

Idag ringde jag klockan
9.00, ”Våra öppettider är….”
9.05, ”Våra öppettider är….”
Osv. till 9.17 då jag ringde upp till försäljningen som fick koppla ner mig till Örjan (Verkstadschefen Segeltorp)

Förklarar mitt problem för Örjan och han vill hämta bilen.
Problemet är att jag har nyckeln till bilen med mig (Hårsfjärden) och bilen står hemma (Hammarbyhöjden).
Jag kan inte ta ledigt från jobbet mer nu för att åka med nycklar, bilen eller dyl. till er.
Försökte ringa nu och be honom hämta min bil imorgon innan jag åker till jobbet. Ringer 14.15 till Bilcentralen.. ”Susanne, var god vänta.. KLICK”
Får nu sitta och vänta i 20 minuter helt i tystnad. Som vanligt har jag blivit bortkopplad och jag försöker ringa igen. Denna gång är det ingen som lyfter på luren.
Ringer då upp till försäljningen (som verkar vara det enda stället där man kan prata med någon?), därifrån blir jag kopplad till Örjan.
Mindre förvånad är det ingen som svarar där heller så jag blir tillbakakopplad till växeln och får tre alternativ, trycker nu 2 för ”verkstad och reservdelar”.
Klockan har nu hunnit bli 15:02 och jag får ”Våra öppettider är….”

Detta är helt OTROLIGT!
Jag tror alltid problem kan lösas bäst om man är lugn och trevlig.
Alla har varit trevliga mot mig och jag har varit lugn och sansad men problemen med bilen kvarstår. Mitt tålamod håller på att ta slut!

Min bil var inne på service och kom tillbaka trasig.
Nu får ni ta ert ansvar och göra en ordentlig kontroll av bilen!
Behåll den en vecka om det är nödvändigt, men jag vill att ni står för utlåningsbil under denna tid.

Jag vill verkligen inte att ni ska få samma dåliga rykte som BMW i Solna.

Mvh/

Anders Björklund, Moderator på Sverige största bilforum (ca 14 000 registrerade användare)
oxbow
Så! nu ringde Örjan från Bilcentralen.
Dom hämtade min bil imorse med bärgare och lagade bilen (en bult som hade lossnat).
Nu står den på sin plats igen och nyckeln ligger i min brevlåda!

Nu blev jag riktigt glad!
Kom inte ens på tal att betala en krona för det!

Ska nog skicka en tårta till dom för det snabba jobbet + bärgningen och lämna bilen hemma hos mig!

oxbow:

Det är du som är kund hos dom inte tvärtom!

ps.hur blir det med försäljningen nu?
Vad var det för bult som hade lossnat ?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En tårta vid bra jobb fördjupar bara kundrelationen!

Hoppas att din bil håller ihop i fortsättningen.

My Bimmer is my mistress
oxbow
Starre: jo.. men att dom gjorde det utan krångel. Jag satt beredd att maila både VD och div chefer. Kändes som en lättnad nu att dom ordna den direkt!

Det blir försäljning nu till ett mycket bra pris.

Vad det var för bult som hade lossnat vet jag inte..
Men nu sitter det en ny och alla är åtdragna!
oxbow
Förhoppningsvis kommer både min bil och jag dyka upp i tv-rutan snart!
OxboW! Försäljning till ett mycket bra pris? Hur mycket??
Och: är det dax att köpa en Octavia RS igen? Antar att driftkvaliten är bättre i Skoda..!

Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Synd att byta bil när allt är i trim, ny bil nya bekymmer eller?

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.