|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har ett lagerkjud som ökar med motorvarvet i min 325IX -89. Funderar på om det kan vara: 1. Vattenpumpen 2. Generatorn 3. Servopumpen Funtar även på om det sitter nåt kul- eller rullager på fördelaren??? Nån som känner igen det här? Micke Breställ | |
D-diddy |
ta ett långt järnföremål. Tex en bauta-mejsel, sen sätter du den mot generatorn, och örat i andra änden av mejseln. du kommer snabbt att höra vilken del det låter mest i om det är gen. vattenpump eller servopumpen. MVH David |
Power_up |
en annan sak kan oxo vara Bottenstocks lagret i växel lådan.. eller urtrampnings lagret.. alltså svårt att säga vad tror du själv att det e.. man brukar ju ha ett litet hum.. |
|
Alltså när jag blåser på i säg 100 blås... å frikopplar å släpper gasen, så avtar det i takt med att motarvarvet sjunker. Byte V-pumpen i helgen, inte lika lätt som på polarns 140 för 10 år sen... Väsnades lite mindre, men wrummet kvarstår, värst verkar det vara vid ca 2000 rpm. Ska ta bautamejseln å kolla gen. Hmm.... den här mellanaxeln som driver oljepumpen då? Verkar vara en läskig historia... är det nån som vet om det brukara vara en svag punkt? Motorn har gått 23500 mil.... Micke Breställ |
|
|
Hmm nu skrev jag lite väl fort, ett å annat stavfel blev det visst.. skit samma, ni förstår nog vad jag menar iaf. Micke Breställ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.