|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte impotera en e36 cab från tyskland och undrar om man ska vänta en månad till eller ??? Då blir de säkert billigare ! Eller var säger ni ??? Tittade på priserna i sverige inte nån av e 36 cabriolet 318 - 328 m3 paket är under 100 000 kr men i tysklan finns det 68 000 - --- | |
|
Min personliga åsikt: Sök med kvalitét som första prio, inte plånboken. (Dvs köp "rätt" bil, när du hittar en) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Vart hittar du en 328-cab välutrustad för under 100.000 nånstans? (I bra skick alltså) Jag hittade ingen varken här hemma eller i Tyskland för det priset då jag letade (rätt nyligen). |
|
|
Jag hittade 2 sticken faktiskt! HM HM !! Jag visste att cab ägare skulle reagera starkt på det här men så är det. /Ezi |
|
| Om jag skulle köpa en cab skulle jag nog väntat en eller 2 månader till och letat via auktoriserade återförsäljare (inte enbart BMW dock). Titta hur dyr den billigaste respektive dyraste är och leta sen bland bilarna i mittsegmentet, störst risk eller chans, beroende på hur man ser det, att hitta ett bra ex där (min personliga åsikt). | |
|
Har du kollat skicket på dom 2 ? Angående reaktionen så har jag ägt en cab i 2 dagar. Har letat cab i 3 månader och vet ungefär vad priserna ligger på, både här hemma och i Tyskland då jag haft kontakter som letat bil åt mig därnere. Hittar du en fräsch 328-cab under 100´ så är det bara att gratulera, jag menade inte att "övervärdera" mitt eget köp utan enbart upplysa dig om att det kan bli svårt att hitta en fin bil till det priset. Inget annat. Lycka till. |
|
|
...och för min del förstår jag inte vad du , Ezi, menar med att (bla) jag reagerade "starkt"?! Jag gav dig ett, i mitt tycke, värdefullt råd. Om du inte ville ha "goda" råd, vad ber du om det då för?! ___ BMW CS #5221 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag har också kollat cabbar, men avfärdat det som ointressant att ta hem från tyskland. det är möjligt att du hittar en dåligt utrustad tidig 325: som är hemma under 100', men schyssta och välutrustade cabbar köper du billigare hemma. jag gissar att 68' är billigast på mobile.de, vilket inte innebär att det är marknadspriset. men ta gärna hem den billigaste, se bara till att ha en reparationsbuffert på banken.... mvh johan |
|
Hej! Jag har inte sagt att jag ska köpa den billigast man köper en bil för att ha den. Har inte heller sagt att jag ska åka till Tyskland och köpa bil det kan vara i sverige också! HEHEH Det finns verkligen roliga människor här i världen! Då väntar jag lite till och kollar läget! Tack för hjälpen! /Ezi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.