|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej E38 är en välutrustad bil. Ändå finns det saker man skulle vilja ha i sin egen. För min egen del saknar jag 18" M parallell, TV skärm bak, massagestolar, autom. öppning/stängning av baklucka. Vore dessutom himla praktiskt med en extra knapp i ratten för stängning / öppning av bagageluckan, el. sidogardiner och autom. stängning av dörrar. Vad "saknas" i era bilar? Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Inget ! ;) Bord i bak ligger som No:1 på inköpslistan. Därefter kommer nog ev. en uppdatering till DVD-Navi. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
TV/NAvi, cdväxlare Best i Test =====BMW 7uan |
|
| 10 cm på längden och dvd bak... i övrigt inget. | |
|
CDväxlare och kompressor :D // Lazze Länk |
|
|
Saknar massor, listan kan göras lång så jag kan väl säga att jag skulle vilja ha en ny istället. Lazze: hahah Mvh/Soki Ny bild 7sep -- Länk |
|
|
Bakpassagerarutrustning: (långt ord.....) - Speglar i nackstöden - Bord i stolsryggen - Telefon, mm i mittstödet - TV-skärm bak //Pedahl _______ Länk |
|
|
Som det ser ut just nu så saknar jag hela bilen =D Men men det är på gång med en i Sthlm inom SNAR framtid, ska bara sälja båten först (rätt säsong eller hur?) Undrar just va som inte satt i den ja... Ingen navi eller PDC var det iaf, vad finns det för utrustning egentligen? Nån som har en länk till en lista eller så? // Henke Bleifuss |
|
| Infällbara yttre bakspeglar.Någon som vet:går det att eftermontera? | |
|
Det måste gå. Kan inte se annat. Frågan e vad delarna kostar och var man hittar dom. vissa "extragrejor" till utgågna bilar verkar det som att bmw inte säljer. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
10cm benutrymme för ungarna i baksätet ___ Länk |
|
|
Den här aktiva farthållaren som Balmgren snackade om för ett tag sedan är det nån som har den? Var det tillval från faceliften el fanns detta innan? Har ännu inte sett nån E38a med detta varken i tyskland el sverige.. Scheckheft? Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
Scheckheft |
Hej Tillval från faceliften. Har sett en. wwww.Braunroth.de hade en E 38 för ett tag sedan. Mvh Scheckheft ______ Länk |
|
Det jag saknar på min E38 från 11/96: * Aktiv Farthållare (bra ihågkommet Soki :) * Navi (fast jag har TV?!) * EBC * DSC (har ASC+T som är bra, men mycket vill ha mer...) * E65-ans stolar med massage och rumpkylning med fläkt :) * Kompressor ;) * Fungerade display för BC i instrumentgruppen :( * VANOS * Xenon-ljus (för siktens, inte utseendets skull) * Bluetooth telefoninterface * BMW's diagnos-, programmerings- och konfigurationsdator MODIC * Inbyggd Däckstryckmätare (är petnoga med däcktrycken) * Dammfria bromsbelägg (EBC Green Stuff runtom beställt) * Hjälpstyrarm utan glapp (på gång) * Parkeringsbroms som faktiskt tar ordentligt * DEFA motorvärmare med batteriladdare och kupévärmare (beställt) * Elvärmda stolar * Elvärmd ratt * Återutsändade GPS-antenn i bakrutan så att jag inte behöver ha kabel upp till antennen i takluckan för min GPS V (på gång) * Välljudande ljudanläggning (uppgradering på gång, första delarna beställda) * Metallomspunna teflonbromsslangar (beställda) * E65-ans aktiva krängningshämmare * E60-ans aktiva styrning Så det är ju en del... Detta är ju bara min första E38 så när det blir dags för nästa sjua så blir det till att leta ordentligt ! Funderar starkt på att låta vansinnet bryta ut (kanske det redan har det - med tanke på listan ovan :) och eftermontera den Aktiva Farthållaren även om det nog inte är riktigt klokt. Kör en hel del Europeisk motorväg. Skall undersöka detta nogrannare nu de kommande veckorna. Den kom för övrigt som option redan innan faceliften 9/98. Mvh Björn Länk |
|
|
Balmgren: en bil till dig.. Länk Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
|
Soki: hehe! Jag glömde softclose dörrar (som på MB W140) - hatar när folk drämmer igen dörrarna som de måste göra på sina gamla skeva Volvosar och Fårrrrdar och man nästan får örsprång av tyckstöten EBC ovan skall ju naturligtvis vara EDC - Electronic Damper Control Mvh Björn Länk |
|
|
Även jag saknar den aktiva farthållaren Återkom gärna med info. om du hittar något intressant. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Balmgren: Defa motorvärmare... en slang värmare då eller? Och vad menar du med kupe värmare, ett eluttag i kupen, eller värme via bilens befintliga fläktar? En sak till på listan: Automatisk diff broms på bakhjulen! |
|
|
Johan_S: Näej, menar riktig blockvärmare, inte sådan där taskig slangvärmare men dock traditionell kupévärmare dvs separat värmefläkt som inte är inkopplad på bilens befintliga system och med eluttag i kupén. Skall försöka återkomma med rapport om hur kul det var att montera samt hur resultatet blev. Njae betr automatisk diffbroms: med ASC+T så är behovet ganska minimalt av detta enligt min uppfattning. Mvh Björn Länk |
|
|
Balmgren.. Just ja, tänkte inte på att du "bara" har V8'an =/ då är det ju inga probbs med blockvärmare. DSC o.d. är inte bra när man ska gasa ifrån andra snabba bilar, då är diffbroms mycket bättre! =) Däremot är DSC helt suveränt i vanlig vinter körning. |
|
mackan325 |
Apropå distronic, vad händer när sensorbubblan som sitter riktigt illa till under kofångaren blir ful med smuts, insekter eller ännu värre får en direktträff av en sten? Hur påverkar detta noggrannheten systemet? Tycker att MB's lösning med sensorn inbyggd i strjärnan i nosen under täckplast är mycket snyggare..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.