|
|
|
|---|---|
Buttman |
Har en Bmw M3 -94 när den står på tomgång låter det som den missar på någon cylinder bludrar lite någon som har någon ide vad det kan vara ? |
|
Verkar vara standard har du bara goda avgasvärden o ingen fukt under olje-locket behöver du inte va orolig... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
Grusse |
Kolla gummihattarna på insuget så att dom inte är spruckna eller inte sitter kvar? |
| hade samma sympton, dock även skyhöga HC värden, visade sig efter lång felsökning att min VANOS ECU var trasig, köpte en beg för 1000kr, bilen går nu jämt å fint. | |
|
Har samma problem, även när man gasar till och bilen går ner i varv kan det puffa till...ingen aning om vad det är.... ///M3 |
|
|
Har ni öppna luftfilter och effektavgas-system ? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
Buttman |
ja öppet luftfilter o effektavgas |
|
Buttman : Med 99% säkerhet så är det därför. Jag fick samma fenomen då jag monterade Green cotton och Supersprint förra året. M3_Lover : När du menar gassa till antar jag att du står i friläge/frikopplad och gasar på upp till kanske 5k varv och sen släpper gasen rakt av ? Isf är det oxo fullt naturligt :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
Buttman |
Tack cruzze för svaret tyckte det var lite konstigt för bilen går skitbra för övrigt !! Mvh Matte |
| Har precis samma problem med min 93a, besikatade den häromdagen, fick 1200 i hc, och går ojämt på tomgång, verkar ju vara somma fel som modic... vart sitter VANOS ECUn? | |
|
Cruzze: Nja..i princip, men bara upp till 3000rpm.. Ja, men de är nog som det ska ändå kanske.. Den går ju bra som fan så det är nog lungt... ///M3 |
|
Buttman |
M3 LOVER : Har du ingen bild på din bil har själv en m3-94 dakargul roligt att se andras bilar ?? Mvh Matte |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.