AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
949

M-3 -94 med ojämn tomgång

Buttman
Har en Bmw M3 -94 när den står på tomgång låter det som den missar på någon cylinder bludrar lite någon som har någon ide vad det kan vara ?

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Verkar vara standard har du bara goda avgasvärden o ingen fukt under olje-locket behöver du inte va orolig...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Grusse
Kolla gummihattarna på insuget så att dom inte är spruckna eller inte sitter kvar?
mo
9
modic
M3 -93
hade samma sympton, dock även skyhöga HC värden, visade sig efter lång felsökning att min VANOS ECU var trasig, köpte en beg för 1000kr, bilen går nu jämt å fint.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Har samma problem, även när man gasar till och bilen går ner i varv kan det puffa till...ingen aning om vad det är....

///M3
Har ni öppna luftfilter och effektavgas-system ?

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Buttman
ja öppet luftfilter o effektavgas

Buttman : Med 99% säkerhet så är det därför. Jag fick samma fenomen då jag monterade Green cotton och Supersprint förra året.

M3_Lover : När du menar gassa till antar jag att du står i friläge/frikopplad och gasar på upp till kanske 5k varv och sen släpper gasen rakt av ? Isf är det oxo fullt naturligt :)

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Buttman
Tack cruzze för svaret tyckte det var lite konstigt för bilen går skitbra för övrigt !!

Mvh Matte
Har precis samma problem med min 93a, besikatade den häromdagen, fick 1200 i hc, och går ojämt på tomgång, verkar ju vara somma fel som modic... vart sitter VANOS ECUn?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Cruzze:
Nja..i princip, men bara upp till 3000rpm..
Ja, men de är nog som det ska ändå kanske..
Den går ju bra som fan så det är nog lungt...

///M3
Buttman
M3 LOVER : Har du ingen bild på din bil har själv en m3-94 dakargul roligt att se andras bilar ??

Mvh Matte

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.