|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att med viss hjälp importera en fullutrustad 528i -99 som gått max 6000 mil ca. Vad bör jag räkna med att deta kommer att kosta, har försökt bilda mig en uppfattning genom att leta både på Mobile.de och i svenska tidningar och på internet, men det varierar ju så pass att jag inte får någon uppfattning alls..... Ni som kanske redan gjort detsamma som jag planerar eller ändå känner att ni har bättre uppfattning än jag kanske kan hjälpa mig ? Tror ni att det räcker med ca. 160.000 kr ??? Tack på förhand...... | |
|
Idag kan det finnas anledning att kolla marknaden i Sverige. E39 är mycket prisvärd just nu och en det finns stora möjligheter att pruta rejält på bilar som har stått hos handlare ett tag. För 160 kkr borde det gå att finna en fin 528:a! |
|
Måsen |
Nja Bistec, jag har intresserat mig för samma bil som du en tid nu. För det 1:a att hitta en -99:a som gått mindre än 6000 är nästan omöjligt. Skulle den dyka upp så är nog priset närmre 200 än 160. Sen beror det ju på vad man menar med fullutrustad, där går ju meningarna isär rätt kraftigt, finns det en fullutrustad BMW?, var går gränsen?! |
|
Det är nog inte omöjligt att hitta en 99a med 6000 mil, det finns 135 st på mobile.de just nu (årsmodell 98-2000), men bara 7 st under 160.000. Att hitta en fullutrustad är dock omöjligt. Här dock en välutrustad 99a med 6000 mil, men lacken gillar nog inte alla. Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Färgen är ju underbar speciellt om vill vara lite unik i den gråa massan. Länk |
|
Måsen |
Ska man då räkna in vad det kostar att få den i drift i Sverige så måste man kolla på bilar < 150.000:- . Då är vi nere i 3 st. Då har vi inte berört utrustningen ännu... Så jag vidhåller att det nästan är omöjligt. Man får nog tulla lite på kriterierna, då går det nog att hitta en kanonbil ändå. Jag tycker nog att det finns så pass stort urval i Sverige att det borde gå att hitta en här. Har man ingen panik att handla så dyker det upp förr eller senare. |
|
De som är de 10- billigaste på mobile.de skulle jag inte ta i med tång ens.... Dä huserar alla Svenskblåsare.... Du skall köpa då de inte väntar sig en Svensk köpare t.ex. tidningarna i södra tyskland... Mobile kan man använda sig av för kolla prisbilden lite men bör inte köpa... Beställ lite dagspress press från syd så får du se. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.