|
|
|
|---|---|
|
Vilken säsong är egentligen bäst att importra från tyskland? Priser, utbud m.m ja ni förstår. Har själv ingen bråska, skulle kunna vänta til våren tex. | |
| Ursäkta tryckfelsnisse "Import" ska det naturligtvis vara. :-) | |
| Sett rent ekonomiskt så är väl bästa tiden för import när kronan är stark mot euron. Hade själv grymt flyt när jag växlade en större summa förra veckan. | |
|
Jo det här med valutan är synnerligen intressant :-) Tänkte mest ang årstiden om det var värt att vänta eller typ köpa nu? Borde vara billigare på hösten men å andra sidan är det ju på våren som det kryllar av annonser i alla fall i sverige varpå "konkurrensen" borde vara hårdare? |
|
|
Nu får jag väl mot ansiktet men ändå... Det är just detta som är en av orsakerna till att ni svenskar borde sluta släpa efter i utvecklingen och istället välkomna den europeiska valutan... När man här enkelt ser värdet av en noll-valutarisk för privatpersoner, ska man försöka tänka sig värdet för företag med ordrar i miljonklassen. Däremot har ni en mycket bra politik vad gäller beskattning av importerade begagnade bilar. Nämligen noll. |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
tucker oxå d e bra läge nu......som sagt höstpris samt starka kronan. |
| Fick höra av en tysk försäljare, som jag köpte min första importbil av, att bästa tiden för oss köpare är i januari. Anledningen skulle vara ett vaccum efter att företagen köpt på sig bilar under hösten för att kvitta ev. vinster i företagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.