|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, min 745:a har en topp från en 87:a, det vore skönt att slippa hälla i tillsats. | |
|
Bly finns inte mera att tillhandahålla i varken bensinen i pumpstationen eller som tillsats..Kalium är bl.a. ett av medlen som använts som tillsats istället för bly... Ska visst enligt vissa gå att köra med bensin utan att tillföra tillsats fr.o.m -85.BMW fick visst bl.a härdade ventilsäten då.. Tilläggas ska att jag kör min 535:a MED tillsatsmedel...Vill inte "chansa" på min bil hur som helst.Min topp är renoverad(inkl inslipade ventiler) så jag vet inte om man helt säkert då kan köra utan "smörjmedlet". Varför köra utan och inte veta säkert om det är det "rätta",så tänkte jag iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Jo, att det inte finns bly längre visste jag, men det känns fånigt att hälla i saker om det inte behövs. Det där med 85 års modell, kommer det från en säker källa? |
|
|
Jag har läst 85 i flera bensinbolags listor. Du kan ju alltid ringa BMW och fråga. ///Jesper |
|
Paap Reeder |
Hej! Min M535:a har jag från ca 10000 -40000 mil tankat "ur grön slang" med inga tillsatser. NO problems! Först originaltoppen från -86 sedan den senaste toppen från -87. Enligt min mening behövs inga tillsatser om Du har originalventiler och originalsäten...dom är av samma kvalitet som till vilken annan bil som helst och "tål" grön soppa. MVH /// Paap R |
|
Ok! Från en bensinmackslista för x-antal år sedan,kan säkert vara andra rekomendationer idag. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.