|
|
|
|---|---|
| går i köp tankar på en 325 -91-92a. det blir en import, några kända fel mm man behöver tänka på. jag ska ha en 4d. och hur svin dyra är dom i försäkring? | |
| och vad är ett skärligt pris för en skaplig sådan? | |
changco |
priset tycker jag bör ligga runt 40-60k beroende på skick mil, utrusting mm. Med full bonus man över 40+ hamnar försäkringen på ca 7000:- hos länsförsäkringar. På en sådan gammal bil tycker jag inet servicebok är allt för viktigt självklart är det ett plus. Lämna in bilen på M-test så du får en grundlig info om bilens skick om du inte är bil mekaniker. kolla om bilen är krockad osv. |
| ok för jag har hittat en för 39,000. finns det några kända fel på dom något man ska passa sig för osv | |
changco |
blomR1: Tycker priset verkar oroväckande billig, varför sälja en bil för 39k när man kan få runt 50? det måste vara något riktigt fel på den, men får du M-testa den så slå till. Använd gärna sök funktionen, där kan du hitta oendligt med tips/råd. |
| ok.. den ser riktigt fin ut osv.. men visst kan ett test vara bra,, jag ska kolla runt lite och det kan ju vara ide att ta hem en själv oxå kanske | |
|
Det kostar runt 10loppor att hämta en kärra idag. med skyltar, bro eller transport och hotell, reg bes m.m. Så de 325:or som är nyimporterade och säljes för en låg peng, där kan man räkna med att de var ännu billigare när säljaren köpte den för de gör ju knappast backaffärer. Så kolla noga upp nyimporterat och köp inte de billigaste, de är billigast av en anledning... Och hämta själv.. ja räkna inte med ngt klipp, men du kanske kan hitta en riktigt fin istället. |
|
changco |
Tjänar man ens på att plocka hem en gammal 325a så mycket billigare är dom väl inte i Tyskland, sen att det kostar ca 10 000:- att importera och dyrare försäkring mm. |
| jag lär ju få tag i en billigare än 60000 ialf.. men jag ska kolla runt lite | |
pjotor. |
hoppas du får tag i nåt bra, jag letar vinterbil om du ska göra dig av med 323an |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.