AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
591

Prisbild 528 e28

Hej hej..

Var ju tvungen att bli medlem i forumet för det här.. :)

Letade ersättare till Mazdan (säljs imorron) och sprang på en 528 -86 hos en bilhandlare.. "Han som visste" var inte där, så tyvärr fick jag inget pris på den.. Skulle bara vilja ha lite kött på benen så jag vet vad som är rimligt. Har sett allt mellan 10-30000 för dessa.

Bilen ifråga har fullsmetad servicebok till dags datum, helt rostfri, fin lack och har gått knappt 17' mil..

Undrar även om dessa är enormt svårsålda överlag? Det kan ju användas som ett argument att få ner priset. Jag vill ju inte bli stående där när jag tröttnat.
Hej och välkommen :)

20-25 000:- skulle jag uppskatta värdet på bilen till. Om den är i så gott skick som du förtäljer och med slitdelar bytta, OK utrustning som funkar, bra däck etc, skulle jag inte tveka att betala 30 000:- heller...

Svårsåld: mjaa...många köper nog hellre en 535 med tanke på att bränsleförbrukning inte skiljer så mycket. Jag tycker dock att 528i E28 är en toppentrevlig bil!

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Kolla kamaxeln!
Mvh Richard
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag tror nog närmare 15 - 20´, jag tror inte det är många 528:or som går för 25´

/Henrik
Skulle tippa att runt 17-20 e e ett hyggligt pris!!Kolla som sagt kamaxeln samt även den sk "bromsbomben" som ofta läcker...Har för mig att den ofta är kass!!

Okej tack så mycket för svaren!

Bromsbomben är ju rätt lättkollad, men hur kollar jag kamaxeln? Tickar det om den är kass eller måste jag kolla under oljelocket?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Mycket bra konstruerad bil överlag...En klassiker :)

Ok,återgår till frågan :)
Den verkar ju vara i ett sådant skick som man drömmer om att få se en 528 E28 i.Servad och skött,körd lite mm mm.

Man kan ju få betala bra mycket mer för en fräsch ej sönderskruvad/sönderkörd 528 så mitt förslag om vad prisläget hamnar på blir ca 20'-25' som även Kalle Hansen menar. Iofs så brukar bilfirmor "ta i" så dem kräks...Så deras pris kanske springer upp ännu mera(inte alls otroligt i det här fallet)

Kamaxeln kollar du lätt genom att ta loss ventilkåpan och kolla sedan på alla kamnockar efter "spår/grader"...Får ICKET finnas slitspår på någon av nockarna.Lite blanka får dem vara men som sagt inte någon tendens till annat slitage.
Kontrollera bultarna till oljeröret som smörjer kamaxeln då oxå.

Sen en fråga till>>>>Den har väl inte automatlåda?
Har den det så sänks värdet en smula.Dels pga att karaktären på motorn ej passar speciellt bra ihop med den typen av låda..

Mvh Janne
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Tycker iofs att min 528:a funkar riktigt bra med automat. Sen att det är roligare att köra manuelt är en annan sak, men i bilköerna till jobbet är det oslagbart att köra automat.

///Jesper
Låt mig utbringa ett ljudligt stön.

Ringer idag för att höra hur det ligger till.. Då har dom alltså prånglat iväg den för "i närheten av 10000". Herregud, tillochmed jag hade kunnat betala mer än det!

Nåväl, det kommer väl fler bilar, men jag som blev så sugen.. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.