|
|
|
|---|---|
| Nu börjar jag bli less på det här satans problemet!!!! Har alltså en e30 med m20b20 motorn som efter ett mysko elfel ej går att varva mer än 2000 varv då den misständer och bakskjuter. Har kollat allt jag kan tänka mig på bilen och sökt som en galning på forumet. Mer saker som inte funkar är startmotorn och kupe´fläkten. Finns det någon som har nån aning om vad det kan vara för fel??? | |
|
Hur är det med bränslefiltret, tändstift, fördelarlock, tändkablar. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
Det kan vara fördelarens centrifugaltändförställning som har pajat, alltså inte ställer om tändningen när varvtalet ökar. Det problemet hade jag med en folkvagn |
|
|
Jag hade kollat om övervarvningsskyddet har pajat. Den fjäder som sitter på rotorn. Den gick av på min då kunde man inte starta... PeterB Länk |
|
pjotor. |
sitter tändkablarna på rätt ställen? |
| Tackar för alla svar, men har redan kollat allt dedär. Har fått reda på att det garanterat är ett tändningsfel då det slår gnistor mellan kabelfästena på tändspolen!!!! Och det ser man bara när det är mörkt. Ska pröva och byta tändmodulen i veckan. | |
Fjelliz |
Luftmassemätaren? I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
Lambdasonden! Hade samma problem med Svärfars gammla volvo! Slet håret av skallen innan jag hittade felet..... Det borde ju finnas även på BMW... testa och ta bort den, kommer att dra mer soppa, men du ska kunna varva..... |
|
| Har testat att byta tändmodulen.......ingen skillnad!!!! Luftmassemätaren har jag oxå bytt och lambdasond sitter det inte på den. Kan det vara styrboxen som inte vill vara med?? | |
|
Hur uppstod problemet då, bara sådär eller gjorde du något? Kolla en gång till så tändkablarna är rätt. Du har antagligen kastat om kabeln från tändspolen med en till stiften. Råkade gör samma misstag själv. =D |
|
| Har inte rört något med tändningen förän efter problemet uppkom!!! Allt hände under en liten turbokonvertering:). Tror att kortslutningen som startade allt blev när jag vände en kylarslang över generatorn. Fick förklarat att doidbryggan i generatorn kan få spader o skicka ström bakvägen o slå ut vad som helst, t.ex kupe´fläkt o startmotor(samanträffande??!!) !!!! Men varför inte bilen går som den ska begriper jag inte!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.