AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.566

Körde om Kungen idag!

Sida 1 av 2
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jag o brorsan va o körde runt trakterna av Västberga idag, skulle iväg på ett nytt jobb, då vi upptäckte en jäääkligt fin M-5:a Jag sade>> Kolla in M-5:an...ojoj, brorsan sade>> faan va han va lik Kungen och brölade förbi honom. Då kopplade det för mig de va ju Kungen!! Tätt följt av M-5:an så kom bilarna med livvakterna, i Volvobilar utrustade med diverse speglar antenner och dyl.
Vi körde efter honom i ca, 10 min varav ca 1 min, var jämsides pga trafiken, Kungen bara smajlade mot oss när han såg våra stora ögon...hä,hä....
Någon annan som har sett kungen in action med M-5:an???
är ju alltid trevligt att se kungen,iaf i en M5..:)

Jobbigt de måste va att jämt ha livvakter runt sig,i försej skulle han ju kunna köra ifrån dom rätt lätt me sin M5:a..:)

Vill ha E30 igen!!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hehe, tøft!

Virker som at konger kjører bmw. Kongen i Norge kjører 7-serien. En kamerat var i Garden for et par år siden, og sto vakt utenfor porten på slottet. Kongen kjørte sagte pent helt til han kom innenfor porten - så gasa han på som en jævel og spant opp mot slottet.
Kungen har väl ingen Maranello, däremot en mörkblå 456?
456 eller Maranello whatever trimmade Fiatar är inte min starka sida..*S*

Har iof varit och blivt plåtad utanför fabriken då jag var och jobbade hos en firma i grannbyn..*S*

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Bmw ludde
Kungen har en 550 maranello, tar hellre ferrari än BMW, men det går ínte jämföra dess bilar..
Yupp, körde också jämsider med honom ett tag bredvid Stadshuset:

Länk
hamnnade bredvid honom och Silvia vid rödljuset utanför älvsjömässan, dom åkte en ferrari (blå , vet ej vilken)
efter var Carl philip i en blå M5 e39 (ensam),
och sedan en svart volvo med massa antenner.
Givetvis gav jag benet vid rödljuset, men hans majestät håll en låg profil, trodde han skulle steka mig hårt......

men men inte varje dag man hamnar bredvid kungen
vid rödljuset....:-)
Har sett Kungen 3 gånger på stan (med sin blåa Ferrari) med Volvo-livvakterna bakom sig, måste vara frustrerande att köra dessa bilar och inte kunna gasa.(han vill säkert)

// Lazze
Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Stod jämsides med knugens blå ferrari vid ett rödljus i Alvik förra sommaren när jag hade min M3:a, hade hoppats på race,
men knugen höll igen. Mes....

När jag bodde i Nockeby (nära Drottningholm) för några år sedan
såg man knugen i allehanda bilar ett par ggr i veckan.
Det var en bra smitväg i till stan.

/J

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Det vore ju grymmt trevligt om Kungen kom på något streetrace. Om nu Hans Majestät har ett intresse för sådant.

Då är det en del som kan skryta med att de tävlat mot Kungen. =)

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
St
199
Stefan_J
325ix -87 (s50)
Han har en 456gta oxå isånna fall. Då måste han skaffat maranellon ganska nyligen....

Men en sak är säker...Fina bilar har han, och döttrar ;)

Mvh

Stefan_J
BMW 325ix -87
svardska
såg knugen på tullgarn i en 850í, han har tydligen en sån också som vi köpt till honom.

Ticka rojalist trist.

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Jag är i Stockholm 2-3 ggr per år och förra året så körde jag om Kungen och Silvia på Söder mälarstrand i hans blå Ferrari. Efter att kört om honom så la jag mig i höger fil och stoppade för rött ljus, då kom han ikapp mig och låg närmast bakom mig i väntan på grönt. Lite speciell känsla att se Kungen i backspegeln.
-BeeMWe-
Ingen av oss som köpt honom något, pengarna som de innehar är flera hundra år gamla.

Bra att han köper lite leksaker och har kul :)
Kul att han garvade :) Jag körde förbi honom och gjorde tummen upp men då kolla han bara på mig på ett konstigt sätt.
svardska
just de BeeMWe hur många millar har han i apanage per år tror du?
Det är vi arbetande människor som försörjer den här kromosonkillen.
Väx upp......

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
BmwMutte
Klart man sett kungens M5 in action..Man har väl gjort högvakten..=)
svardska: Det kostar varje svensk 4 kr och 50 öre per år att bekosta kungafamiljen. Det får vi garanterat tillbaks i form av bra PR för landet Sverige som turism, nya affärer mm.

Hellre 4,50 kr istället för tiotusentals kronot till andra onödiga projekt som går i stöpet från regeringen.

Stod högvakten 3 ggr men såg ingen kung. Kanske sov... Antar att oddsen är störst på Drottningholm.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
svardska: Tror inte han tjackar wheels för apanaget.
Hellre kung än president! När man är utomlands får man ofta kommentarer om "le roi Carl Gustav" Bara positiva! Mkt god PR!

Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
4.50 Sek X 9 miljoner inv.... Mycket pengar blir det. 40.5 mille för att vara nogräknad. Om året. Mycket bilar för dom pengarna.

Två bilar är fler än en..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.