|
|
|
|---|---|
|
jag har en 735IA -83 den startar hur lätt som helst men stannar ca 3 sec senare! har bytt databox,bränslepump,rotor,födelarlock men inget hjälper? sprutar man in startgas går den så länge man sprutar gasen! så det är nånting med bränslesystemet,får fram bensin till spridarbryggna men sen tar det stop,måse ha nånting meg spridarna att göra,vad är det som gör att spridarna ite öpnar sig! behöver tips! | |
| en tanke bara. luftmängdmätaren ! | |
|
har fått bilen att gå lite längre än 3 sec genom att ta bort kontakten till en tempgivare som sitter på termostathuset,nu går den ca en minut men ingen respons om man gasar då vill den dö ut,men trycker man med tången på returledningan alltså soppaslangen går den så länge man håller den strypt o då svarar den lite på gasen,men man måste fotfarande ha kontaketn till tempgivaren lös! jag tror sopparegulatorn kan vara trasig, men en som jag känner säger att dom inte kan gå sönder? |
|
Paap Reeder |
Hej! Har Du Motronic-system på den? MVH /// Paap R |
|
Tjena! Det felet hade en kompis på sin 745:a, och det var kontakten till mängdmätaren som spökade! "OBS det var exakt samma fenomen som du har på din!" Så ev kan det vara dålig kontakt (kolla jordflätan som sitter på mängdmätaren så den är ok) eller så har mängdmätaren gett upp! Och angående sopparegulatorn så har en sån gått sönder för mig,men den släppte inte igenom någon soppa alls Lycka till! |
|
|
jag tror det är l-jettronic |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.