AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.249

Vart sitter antennförstärkare i e34 touring?

Har hört lite olika:
1 under baksätet.
2 bakom luckan till vänster i bagaget.
3 bakom plastkåpan på vänster c-stolpe.

Undrar även hur den ser ut så att man vet vad man ska titta efter (ingen som har någon bild på apparaten)? Hur kommer man åt den, något som måste plockas bort för att hitta den?

Tacksam för alla svar, börjar bli trött på den dålig mottagningen.

Jag har sökt men ej funnit......

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
nummer 3 är rätt....

det är en dosa som är rektangulär... citter bakom kåpan på vä C stolpe...

men innan du ger dig på mottagaren, kontrollera så att du har kopplat in signalförstärkaren till antennen till stereon...

det är en grå eller vit kabel.. som ska kopplas till stereons el-antenn kabel...

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Nu låter jag kanske dum men det ffår man ta.....
Den har vita eller gråa kabeln ska alltså finnas bakom stereon framme vid instrumentpanelen?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Ja, den vita kabeln går från stereon bak till antennförstärkaren. Dra ut stereon och kolla så den är inkopplad där samt kika bak vid antennförstärkaren att den även är inkopplad där. En sak som jag även gjorde för att få bättre mottagning var att jag jordade antennförstärkaren i plåten bak i bilen. Jag antar att antennkabel fungerar som jord till förstärkaren men det fungerade inget bra för mig. Motagningen var usel när antennförstärkaren låg lör bak vid stötdämpartornet.
Har nu plockat ur stereon för att kolla men hittade ingen "lös" vi eller vit grå sladd.

Ingen som har lite bilder på hur det ska se ut, jag är verkligen inget "el-proffs" så någon bild skulle säkert hjälpa.

Så här är det iallafall kopplat från bil till stereo:
Kabel stammentill stereon med två adaptrar.
1. adapter från orginalkoppling till iso koppling.
2. en adapter från isokopplingen till stereoutaget i bak på stereon.

I den första asapter finns en blå kabel som "heter" antenna remote, eller något liknande. Denna kabel går vidare in i isokopplingenut ur isokopplingen går det två sladdar, båda blåvita. Den ena går sedan in i stereon, den andra var lös med en lapp som det stod "P CONT" på. Denna kopplade jag till röd strömkabel, men detta var inte rätt då det enda som hävde var att stereon fortsatte att vara på när man vridit av nyckeln så att man fick stänga av den med power-knappen och sedan gick den inte att sätta på igen förrän tändningen var påslagen igen.

Någon som vet om jag är på rätt väg.
Jag är som sagt maskinare och inte elare.

Hej!

Visst kan jag skaka fram lite bilder om du vill. Ska försöka fixa detta i eftermiddag när jag kommer hem.

Återkommer med bilder!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.