|
|
|
|---|---|
volvopv |
hej. jag har en 325 diesel (td från 1995) jag är helt nöjd med bilen annars, har inte haft något problem med den. När bilen är kall lyser glöggnings lammpan några sec. och då startar den alltid direckt, (även provat utan värmare vid mius 25 bara för att veta och inga problem att starta ) När bilen är varm så lyser oftast inte glögnings lammpan och då måste man nöta på start motorn lite extra länge (men det är bara när bilen är varm).. vad kan nu detta bero på, vissa säger att det kan vara förpummpen i tanken men tycker det borde vara samma när den är kall då? vissa säger att det är glögnings relät som inte är som det skall vara, tycker det låter mera vettigt. någon som vet hur det fungerar och om det brukar ge upp? Står bilen i en backe så har jag fått för mig att den kan bli svårstartad men det kanske bara för att jag läst här på forumet om vissa som haft problem med det och då har det varit förpummpen som vart dålig. När vi ändå pratar diesel så kan jag passa på att fråga om det är olika turbos på td som på tds,en, stämmer det? det är ic och annan styrbox på tds.en så jag tänkte om det var annat agrigat osså. Annars en nöjd diesel ägare -------------------- vet någon av en kcr box så ring 0703685049 |
max f |
dieseln behöver ju bra komp för att komma igång och lättmetall rör sig lite när det blir varmt så det kan vara så att den inte får den tätning som behövs så kompet blir för lågt kan bero på dåliga kompringar om det vore förpumpen skulle samma problem vara när den är kall rimligtvis. |
|
Finns många trådar om detta, har berättat vad felet är. se här. Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
volvopv |
tack för det, ska prova dch se vad som händer.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.