AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
112.398

Biltullar: hur ska vi värna oss?

Sida 38 av 38
Ander S.

Du vill inte veta vad jag åker med när jag ska passera tullarna..........

Tror att det var tryck ifrån de s.k kallade Gröna och Gröna bilister som kom på den där idén.

sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Själv bor jag i stan och tycker både och om trängselskatten. Helt klart behövs den för att ta bort det onödiga åkandet i stan. Men där jag bor på Stora Essingen så har vi ingen trängsel, och jag är nästan aldrig i stan men måste betala för att åka 500m till o från min dörr vilket är helt sjukt. Nu är det ju dock så att nu kan jag dra av det på firman vilket inte gick förra gången:-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man får göra som jag, köpa miljöbil:)
Mvh
Asken
som anser att alla bilar som inte tar nya natur- samt kraftresurser i bruk bör vara att anse som miljöbilar så länge de körs lite samt med förnuft.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Åhh... frågan har återuppstått!

Nu har jag flyttat så nu kan det höja avgiften till 100 kronor per resa om dom vill :P

Ci
531
CiM
325ciM-04
heltsonika: ta i lite mer när du ändå är i farten heheheh
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
CiM: Nja... =) Så långt flyttade jag inte, men tillräckligt för att kunna åka tunnelbana på ett smidigt sätt. Men man kan ju behöva köra någon gång ;)

Tyvärr är ju många bunden till bilen och jag tror inte folk kör bil pga lathet. Dessa har mina sympatier! De som åker bara för att bränna däck på Sveavägen får gärna betala en miljöavgift för mig.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Starre* skrev "dags att emigrera till landet med frihet"

Och vilket land skulle det vara??
Forry:

Landet västerut, där man inte bli skattad till döds.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
UAE tycker jag verkar bättre:-D klimatmässigt oxå
Kanada föredrar jag.

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
just trängselskatt är en alldeles utmärkt skatt, även om själva utformningen går att ifrågasätta. Trängsel kostar och genom ekonomiska incitament kan man få trafikflödet jämnare under hela dygnet. Det vore fullständigt slöseri att bygga ett vägsystem som är anpassat för trafiken under rusningtrafik när man med så enkla medel kan styra över transporterna till andra tider. givetvis måste även priserna vara flexibla för att nå total effektivitet.
Problemet är att trafiken inte styrs över till andra tider! De som kan håller sig inom tullarna eller håller sig utanför, vilket gör att mätningarna över tullsnitten visar på en trafikminskning. Samtidigt som vi som sitter fast i Södra Länken i nya trafikstockningar märker något annat. Efter köandet på Essingeleden får man betala för att köra in i innerstan - för min del 500m på Stora Essingen, där det aldrig är trafik oberoende av tullar.
Trängselskatten ger upphov till ny trängsel, när man istället för att välja den effektivaste vägen istället väljer den billigaste. Alla som kan försöker idag redan sprida ut sin körning för att undvika köerna, oavsett vägtullar.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu börjar viruset sprida sig.

Länk
Helt otroligt nu börjar även högern böja sig för detta idiotiförsök. Det är som dolken i ryggen för som en gång röstade på högern.
Bm
7
Bmw/E64/E60
Bmw e64/645cab 2004 och bmw e60/525i 2005
gör som mig

har reg hållare som du monterar på bilen och med en fjärrkontroll kan du stänga av reg skyltten med en knapp tryck, efter det så fälls en gardin ner och din reg nr syns inte :) hehe tullfri helt enkelt
Bm
7
Bmw/E64/E60
Bmw e64/645cab 2004 och bmw e60/525i 2005
Jag har lösningen till att vara tullfri, använder en regnr hållare som du monterar regplåten på och med en knapptrck på fjärrkontrollen så fälls en gardin ner och regnr syns inte:)

Tullfri
Is
468
Ismo
735iA -87
Gammal tråd och har ingen tid eller ork att läsa genom allt.

Tullarna drabbar bara förare med svenskreggad bil, inte utlänningar, mina kusiner från finland har inte betalat ett piss.
Med tanke på hur lite det kostar att köra utan regskyltar så skulle jag skruva bort dom direkt, vad kostar det med tull? 20kr?

så varje vardag i en månad skulle gå på 20x20 eller kostar det att åka ut också? ifall så blir det 20x40.. alltså 800kr.. utan skylt = 600kr, KANSKE 600kr då snutarna har inga resurser att jaga bilar utan skyltar.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Bump.

Å Göteborg då?
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Man kanske kan sätta en liten keps ovanför skylten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.