|
Sida 31 av 38
|
|
|---|---|
|
jiggerdanne: Självklart är det så! De som blir lidande för det är ju de som har butiker inne i staden. Vi får en stad där det inte är lönsamt att driva affärer och tvingar dom att stänga! Stora affärer byggs istället ute i förorter som Barkarby eller Skärholmen och hur bra är det för miljön där? Och hur levande blir huvudstaden utan affärer?? Angående folkopinionsundersökningen så tror jag faktiskt att den stämmer. Folk som bor inne i stan får ju klart färre bilar men den stora skaran människor som bor utanför är dom som är emot. Sen blir jag bara förbannad när jag ser propagandan på valsedlarna... Usch! Rena Sovjetunionen... Varför inte bara säga Biltullar : JA eller Biltullar : NEJ ? Försöka få folk att få dåligt samvete för något som det inte finns någon grund för! I miljösynpunkt skulle det inte finnas några bilar alls, men nu behöver folk bilen och biltullarna flyttar bara trafiken till ett annat stället. Vill passa på att rättstava mig själv i det som folk citerar hela tiden... Konsumtion ska det givetvis stå och inget annat. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Först var jag emot det, men nu har jag insett att det behövs. Varenda morgon, mellan ca. 8:30-9:30 är Friggagatan proppad från infarten från E20 till Centralen. Och eftermiddagen är åter kaos. Bil efter bil, man kan inte andas. Feta suvar med ensamma dräpande kontorskä*ringar eller yuppies. Nä, in med biltullen, min ena dotter har nån form av lätt astma, hon har svårt att andas i tung luft. (Vi flyttar snart) men det är fel att man skall behöva flytta pga. dålig luft, man bör kunna bo där man behagar i dagens samhälle... Hoppas, för mina grannars skull (jag vill själv kika runt i stan ibland) att även Göteborg tar ett klokt beslut och inför biltullar! Att sedan kollektivtrafiken är katastrof är ju en annan femma... Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Ja dessa val sedlar är som under Sovjet tiden eller ännu värre Stailin tiden, varför inte gör det enklet för alla Nej eller Ja, why? Svaret är enkelt: Om man skriver in miljö i en val sedel så tycker de flesta att det är bra det röstar vi på. Dessutom står det även att bil tulls pengarna ska gå till Stockholm vilket oxså är ren och skär lögn: MP har sagt att 2% ska gå till bil trafiken i Stockholm stad. Min röst på ett Nej står klart och kommer inte att ändras dessutom tror och hoppas jag att Stockholmarna är så pass smarta att de röstar med förnuft och tänker på vad ett Ja kan leda till. Många jag känner vet nog inte vad ett Ja leder till och hur framtiden i så fall kan bli. Vill vi ha ett samhälle där enbart några få har råd att betala för att åka in eller ut stan? Vill ha ett samhälle där man väljer bort jobb bara för att man inte ha råd att ta sig till jobbet? Ska vi jobba för att Norr och Söder ska komma närmare varandra? Butiker i stan kommer inte att överleva därför att kunderna inte har råd att köpa produkten útan dessa köpcentrum är vinnarna dvs de gamla familje butikerna försvinner, exakt vad som har hänt i London. |
|
|
Som vanligt så har ju inte dom som röstar röd/grönt något emot att bli överkörda (skulle hellre använda ett annat ord, men det åpassar sig kanske inte här) av sina representanter och därför är risken stor att dom kommer att rösta ja i frågan. varför? Det är ju dom själva som blir utstängda från staden och dom själva som har fått öka sina restider till/från jobb med över 100% pga att dom måste åka kommunalt. Men det gör ingenting! Man måste offra sig för Kung Persson för han måste ju få behålla makten! Ingenting annat betyder ju nått! (Speciellt inte för Persson). /Jesper |
|
|
Skylt innanför rutan funkar inte kan jag meddela. Kan vara så att min står för "nära glaset", har monterat den mot rutan bak men det blir således ca 45' mot rutan. Men som sagt, funkar inte då jag blev debiterad båda vändorna igår... Nä, nu får det bli ny tullkepa som är något längre. Med hål vid skyltbelysningen så att den syns ordentligt i mörkret... :) |
|
|
2006-02-28: di.se TRÄNGSELSKATT. Färska siffror visar att trängselskatten i Stockholm inte har drabbat handeln. Tvärtom ökar försäljningen i innerstaden, och även på andra områden är Stockholmskonjunkturen positiv enligt en pågående undersökning från Handelns Utredningsinstitut. Ulf Rämne, som ansvarar för studien, säger till SvD att handeln har ökat med 4-5 procent på sina håll. Som förklaring att handeln överlag går bra nämns bland annat en stark konjunktur samt lyckade reor för de mindre handlarna. HUI påpekar dock att studien fortfarande pågår och att det ännu är för tidigt att dra några långtgående slutsatser av trängselskatternas påverkan på handeln. (SvD) |
|
|
Jag skulle gärna slippa trängselskatt ur personlig synpunkt. Men! Visar det sig att det verkligen finns miljövinster, framkomligheten ökar och ekonomin tar fart så är jag helt klart för trängselskatt. |
|
|
Anders S. Det funkar för mig nu. Jag stoppade en bit trädgårdsslang bakom den övre sidan av plåten så att skylten står helt lodrätt samt att kepan är helt nertryckt. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
heltsonika: Du har testat det mest:) kan du inte ta en bild så vi får se hur det ser ut på bilen/Tack |
|
|
Absolut, jag återkommer... =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Håller med många här om att biltullarna faktiskt fungerar, och har avsedd verkan i vissa avseenden, åtminstone när det gäller att fördela trafiken mer jämnt över dygnet - det är mindre in- och utfartstrafik runt 8-8:30 tiden. MEN, det är fortfarande fel lösning på problemet! Lösningen är att bygga kringfartsleder som alla storstäder har. Södra länken har uppenbarligen fungerat för den delen av trafiken, och Norra länken är bara ett naturligt led i utbyggnaden av Sthlms vägnät för att avlasta innerstan och in- och utfarten därifrån. Biltullarna är en nödlösning och konstgjord andning som måste bort, till förmån för mer långsiktiga lösningar. | |
|
Jo, jag håller med om det med kringfartsleder. Ring runt stan återfinns t.o.m. i de minsta skitstäderna i östblocket, sedan länge! Men vi har uppenbarligen politiker tappade bakom vagn... Se bara när E6 GENOM (lyssna på det, genom) Göteborg skulle byggas ut, det fanns någon enstaka som skrek om att dra om den runt stan istället. Vad gör idioterna? Lägger massor med pengar på ingenting! För ombygget för miljoner gav inget resultat! Köerna är ännu längre! Men det är fortfarande inget argument för massan av ensampendlande. Folk måste orka åka kommunalt, åtminstånde nån dag i veckan. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
FD-ormen, Du tror väl inte folk kommer att åka kommunalt nån dag i veckan för att "få bort ensampendlande och minska trafiken" ?? Alla människor väljer det alternativ som är bäst för dom själva. Läs: Snabbast - smidigast-mest ekonomiskt. Att sossarna skulle skatta bort de som har det jobbigast från vägarna var på sätt o vis en skräll. Men lägger man fram det som Annika Billström numera gör, "miljöavgift" så kanske man få röster från dom som inte tänker själva ännu en gång. Man får ju hoppas att folk inte låter sig luras på nytt. Billström har redan lovat ytterligare 24 nya tullar i innerstaden btw... |
|
|
Tydligen vill myndigheterna i UK även veta tel till de som åker igenom bil tullarna, är det någon hur det kommer sig? Bla Madonna vägrar göra det av flera olika anledningar:)) Ps.Stockholmspartiet är För bil tullar.......snart finns det inga partier som man vågar rösta på. |
|
|
200 trängselmiljoner åter till Stockholm inte mycket att hurra för då det går till SL dvs inget till vägar.......hade det inte varit bättre att ge de 4miljarder och sen struntat i avgiften:)). Sen att staten tar 300 av de 500 kan oxså disskuteras men inte för Billström hon är nöjd:((( Länk |
|
|
Det e bara hyckleri allt från politiker till deras beslut.... Att dem tänker bara på miljön är skitsnack.....skulle de verkligen tänka på miljön samt vilja att folk ska åka kommunalt så kunde man sänka avgiften på månadskortet från 600:- till 200:- i månaden så vipss har du lyckats att få många att åka kollektivt helt plötsligt utan att slösa 4 miljarder + kommande avgifter på försöket..dem pengarna kunde du bygga ut kollektiv trafiken..... Järnvägarna i sthlm är från 1800 talet ...kaos i pendel , kaos i t-banan.... Ändå vill dem att man ska tro att dem har lyckats med ngt bra.... Det enda förklaring som jag ser på det hela är att vi i Sverige är helt bort blåsta i huvudet som röstar på sådana åsnor som sitter i riksdagen . Även om de ljuger rakt på våra fejjor så kommer ändå många att rösta på sossarna (moderaterna är inte änglar dem heller) Problemet är att det finns ingen vettig o ärlig parti kvar i sverige ... Det kommer den dagen då Folk kommer att se Palme som sveriges fader!!!! BMW M-POWER |
|
|
Finns inget parti som alla kan vara överens med. Olika förutsättningar och värderingar gör det omöjligt. Palme - Sveriges fader? Nä det vet i fan.. Duktig javisst, men rätt ideologi beror på vem du frågar. Annars håller jag med dig, sossarna är ett gäng åsnor... :) |
|
|
Det var snällt sagt Anders S. Men finns det nån här som litar på en politiker eller ett parti egentligen?? Samma j***a kolsupare egentligen. Oftast är det dom som inte vill ha makten som ska ha makten... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Länk Snart dags att montera ner kepan och ersätta den med skylttvätten? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
rsarits |
Det enklaste är väl att bo och arbeta utanför biltullarna? Funkar kanon, jag bor utanför Uppsala och arbetar i Kista, inga tullar, perfekt!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.