|
Sida 29 av 38
|
|
|---|---|
|
Man förundras över att journalisternas kommentarer Ingvar Eklund på Expressen skriver: "Blir det borgerlig majoritet i valet i september skrotas alltihop - och miljarderna är bortkastade." Oj fan! Jag som i min enfald trodde att folkomröstningsbeslutet skulle följas oavsett vilka partier som är vid makten.. för de har de ju sagt om och om och om igen.. Och vadå bortkastade? Ett försök är ett försök. Hela förutsättningen är ju att ett försök skall skrotas om det inte permanenteras.. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Det lär ju som sagt vinklas åt det hållet, att man "kastar bort" miljarder om man skrotar systemet. Men det är ju i så fall sossarna som ligger back 4 miljarder... | |
|
Citat "Men det är ju i så fall sossarna som ligger back 4 miljarder..." Så sant så sant hoppas förbövelen att något görs åt situationen nu i höst vi har ju som tur är möjligheten att påverka situationen. Jag är inte rädd för många saker här på jorden men för Peter Eriksson och hans parti drömmer jag mardrömmar. |
|
|
Vi (skattebetalarna) har ju redna betalat försöket! Blir det kvar får vi betala det om och om igen via tullarna. Pengarna är redan borta och kommer aldrig mer tillbaka om man inte säljer hela systemet till något annat land. Persson och Eriksson borde få betala detta ur egen ficka. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Länk Tydligen nån som säljer IR-filter som gör att skyltarna blir helsvarta men att det knappt går att se att man gjort något med skylten. Säljstopp just nu men de ska tydligen eventuellt starta försäljningen efter nyår igen enligt sidan. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Länk | |
|
Hur är det nu då? Är det mindre trafik eller? Massa %-satser de första dagarnas minskning finns på olika ställen allt från 16-30%, men hur ser läget ut idag på infartsleder och Stockholm city?? Någon som vet? If it aint broken - dont fix it |
|
|
Jag ser ingen som helst skilnad på trafiken till och från jobbet. Möjligen är det något färre bilar i city men inte på långa vägar så få att det skulle väga upp mot vad det kostar att passera tullarna (om man inte kör med kepa då:). "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Hornsgatan är definitivt lugnare nu. | |
|
Länk Tydligen fler som uppmärksammat den gamla tullvägen... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Länk "Förutom trängselavgifter bidrog också bensinpriset och vädret till resultatet, uppger TT." Det är fortfarande för tidigt att säga något om resultatet. |
|
|
En av fyra bilar borta se länk: Länk |
|
|
Snacka om att jämföra päron med äpplen. Statistiken de presenterar är helt meningslös eftersom de inte jämför med januari månad förra året. Trafiken skiftar väldigt mycket beroende på årstid, helger, skollov, mm. Visse ni t ex att man mer eller mindre har förbjudit vägarbeten under tiden så att statistiken på framkomlighet ska bli bättre inom tullarna. Inte nog med allt politiskt fiffel innan utan nu måste de dessutom manipulera statistiken för att övertyga oss om resultatet innan folkomröstningen. Jag undrar hur många Stockholmare som går på allt detta. Tyvärr alltför många tror jag. Många har också tröttnat på att sitta i köerna på Essingeleden så trafiken på Sankt Eriksgatan över Kungsholmen har aldrig varit så hög som nu under morgonrusningen. /RS2 |
|
|
Det här med förbjudna vägarbeten under försökstiden tycker jag låter helt jävla sinnes sjukt, men jag förvånas inte längre. Politiker... DANNE Min bil: Länk |
|
|
Hur ska man värna sig? Länk "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
SÅ har man åkt kollektiv i dag på morgonen och jösses aldrig mer, why trångt otrevlig personal vid kassan dyrt och omständigt |
|
|
Du ska hem också! ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
heltsonika: Jag åkte hem om man säger så......kolla i kalendern så förstår du varför:)) |
|
|
¿Que? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Funderar på att lägga skyltarna väl synliga innanför vindruta och bakrutan. Kom vi fram till om kamerorna fick med skyltar bakom rutan?? Detta eftersom jag varannan gång blir debiterad och inte kan vinkla skylten mer än vad den är nu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.