AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
112.407

Biltullar: hur ska vi värna oss?

Sida 28 av 38
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Om alla anmäler sina skyltar stulna och sedan kräver tullavgiften tillbaks undrar vad som händer då?

Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Ingen som har provat någon av följande lösningar då?? Är grymt sugen att beställa =)

1: Länk

2: Länk

Nu är jag på krigs stigen igen*****

På nedanstånde länk som bla tar upp ev möjligheter till att trängsel skattan ev ska bli avdrags giltlig för företag då så säger mitt nya hat objekt följande och jag citerar:

Miljöpartiets grundprincip är att så få som möjligt ska undantas från trängselskatten, förklarar budgetförhandlaren Yvonne Ruwaida.
– Annars kan det leda till skatteplanering på olika sätt.

Länk

Fatta att du som åker till stan betalar skatt på något man inte har fått, men hur fel i huvudet får det vara någon j- måtta för det vara.

I sådana här lägen undrar man om det inte var bättre för jo det var......

sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Men Starre jag kommer ju att få massor för mina avgifter.....ja avgaser alltså var kommer dom att öka mest tro kan det vara där jag bor!!!!

Det senaste som Annika Billström har sagt får mig att undra när detta mentala kalhygge sist var ute i verkligheten. Det är tydligen som så att det är en förmån att få prova på biltullar och att få folkomrösta om det. Sen när f** är det en förmån att få betala skatt???

Nej det börjar bli dags att starta ett en fråge parti!!!
prichardsson: Den där prismaskylten i länk 1 är ju en perfekt lösning om den fungerar. Inga utstickande delar och helt synlig skylt som vanligt utom uppifrån.

Mvh Johan
Jiie:

prisman är den som Dn hade i gårdagens artikel med gott resultat om man ser det från ena sidan:))
Starre: Trevligt, trevligt. Synd bara att det kostar 990 kr för fullt skydd.

Mvh Johan
Jiie:

Bara att ta fram räkne maskinen och räkna efter ca:2-3veckor lite beronde på hur mkt du kör till city så ligger du plus....

Lät bilen stå - fick ändå skatta

Länk

mkt intresant.....
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
I morgon måndag börjar kaoset....
Hupp! Kaoset uteblev. Måndag brukar vara värst i trafiken men studiedag gör kanske att en del är bortresta fortfarande. Får se imorgon hur det går.

Angående olika metoder att undkomma skatten så har jag endast sett en tullkepa hittills på fyra morgonrusningar. Ingen "tollfree" och inga prismor. Enstaka snöbollar har synts (hehe) men flertalet är väl så låga att de plankar av andras skyltar helt enkelt.

Pendlar man från Lilla Essingen till jobb i norrort och kör miljöbil leder det till att man på hemvägen viker av från Essingeleden mot Klarastrandsleden och kör genom stan. Känns märkligt att köra på en helt tom Klarastrandsled må jag säga. Mycket smidigt och går fortare än vad essingeleden gjorde innan...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Såg endast skitiga skyltar och nån snöboll. Trafiken flöt väldigt bra men jag tror inte alla åkte till jobbet imorse. Tisdagar upplever jag som den värsta på hela veckan så vi får se hur det går imorgon. Inte helt omöjligt att trafiken inte kommer igång på riktigt förän nästa vecka.

Hur som helst vägrar jag acceptera biltullarna oavsett hur resultatet blir.

Jag lider med de som av olika anledningar måste köra bil men inte har mycket pengar.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
so
44
soler
530xd-06
Ikväll ska jag sätta tullkepan på bilen. Hoppas den fungerar! Rapportera gärna om Ni själva har testat den.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Min egentillverkade tullkepa fungerar alldeles utmärkt. sparar 35:- varje dag.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Är ju emot tullarna och på det sätt vi har fått dom, men det är positivt att man kan köra i 70 på sveavägen mitt på en vardag utan en massa trafik i vägen:-)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

soler,
min tullkepa funkade bak iaf. Har endast monterat bak, framskylten är borttagen. Måste hitta nån skaplig lösning där då tullkepan har räta vinklar och kofångare/regskylt är lite rund, den sitter inte jättebra.
Thomas fick tillbaka tian

Länk
Tjänsten som håller koll på biltullarna
2006-01-12: Carl Björk
De krångliga betalningsrutinerna kring trängselskattsförsöken i Stockholm har retat gallfeber på många bilister. Nu kommer en webbtjänst som hjälper till att hålla reda på betalningarna.
Innan det så kallade Stockholmsförsöket startade den 3 januari i år hade bilisterna i huvudstaden uppmanats skaffa transpondrar till sina bilar. Med hjälp av dessa elektroniska fordonsdoser skulle Vägverket kunna hålla reda på exakt hur ofta varje bilägare körde in och ut ur Stockholm. Kostnaden för passagen skulle sedan automatiskt dras från hans eller hennes bankkonto med hjälp av
Av varierande skäl har många bilförare dock inte skaffat sig transpondrar och tvingas i stället själva hålla reda på betalningarna. Inom fem dagar efter passagen genom tullarna ska dessa regleras, antingen på banken, Svensk Kassaservice, Pressbyrån eller 7-Eleven. Det är med andra ord upp till bilisten själv att hålla reda på hur mycket han eller hon är skyldig och betala in detta i tid.

Redan nu kommer det dock hjälpmedel för att underlätta för den glömske bilisten under det sju månader långa biltullsförsöket. En ny sajt, kallad www.tullbull.se, erbjuder hjälp. Varje dag kollas statusen för sajtens användares bilar av hos Vägverket varpå påminnelser skickas ut via e-post. Tjänsten är gratis i två veckor och kostar därefter 90 kronor fram till försökets slut den sista juli

Källa Di. 2006-01-12
Göteborg kan få trängselskatt

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fy f-n. Jag mår ärligt talat illa när jag ser vissa människor, ännu mer när jag läser vad som säger...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.