|
Sida 26 av 38
|
|
|---|---|
| Vad jag sett i dagstidningar och på webben på strafftullarnas officiella hemsida så verkar det inte finnas någon extra straffavgift om transpondern ej monteras. Att kontinuerligt 'strunta' i att montera den torde alltså inte ge någon annan effekt än mer administration för fogdarna (jmf: Kungens/kyrkans fogdar för ett par hundra år sedan som man fick läsa om i grundskolan. De som var så onda och tvingade folket till svält med 'tionde', vilket ju är en femtedel eller tom mindre ändå mot vad vi har för skattetryck idag)) | |
|
starre: Läste om det problemet. Får väl hoppas att dom har rättat till problemet nu. Dom har tydligen bara skickat ut drygt hälften av dom transpondrar dom har. Keep Your Distance! |
|
|
Jag antar att demobilarna inte är undantagna? Så det kan dimpa ner en faktura på 20-40 kr några dar efter provkörningen! Eller så kanske man får betala till åf direkt efter turen... Keep Your Distance! |
|
|
Våga vägra transponder!! Betalar själv inte sosse-avgiften eftersom bilen står på firman, men någon dosa kommer inte in i min kärra. Har dock autogiro om skyltarna trots allt är läsbara, för dom lär inte vara rena från smuts och snö särskilt ofta. |
|
|
Verkar som att deras sida har kraschat nu också ! :)) www.stockholmsforsoket.se |
|
|
Infartsparkeringarna en flaskhals Länk |
|
| Fick precis veta att min bil INTE har blivit registrerad än. Trots att jag skickade in papper för 2 veckor sen då man menade att man var tvungen för att hinna få ordning på allt innan start. Men inte då!! Jävla sopor säger jag, nu måste jag iaf lägga ner massa tid på att kontrollera den förbannade avgiften och betala manuellt ! | |
|
Den här var KLOCKREN! Länk Tullkepa för regskylten som enligt trafikpolisen inte är olaglig i trafik! //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Tullkepan är förvisso kreativ. Men jag tror den kan komma att ogillas på grund av sin vassa, utstickande form. Lär inte uppskattas av eventuellt påkörda fotgängare... :) | |
|
Tillverkas den i hyffsat mjuk plast så ska det nog inte vara någon fara. Har redan varit ute i garaget och sågat sönder 2st kattsandshinkar Länk. Den plasten är mjuk och fin. Återstår att se hur den klarar fartvinden :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Det är tydligen inte bara människor som ogillar biltullarna: Länk Minen talar för sig själv! :) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
| Hur ser transpondern ut? Går det inte fejka den på något sätt så att den inte vet vem som åker igenom men att den godkänner en, typ? | |
|
MrÖberg, think... blir det nåt strul med dosan så har dom ju reg.nr... |
|
|
Första passagen!! Tro det eller ej men någon hade kastat snöbollar på mina skyltar imorse så att regnumret inte syntes. Synd, eftersom jag inte tror att tullen tog 10 spänn av mig... :) Har beställt kepsen förresten. Länk Hoppas den funkar.. |
|
|
Testade med felaktigt monterad transponder och skitiga skyltar. Vi får se om den tog det. Annars så åker "gangsterkepan" på och transpondern av :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Dredd, Ta bort transpondern hur som helst! Om inte annat får dom jobb med att "påminna" dig om den.. |
|
|
Anders S: Jag måste ju först se om min felaktiga montering har lyckats :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| :) okej. | |
|
Hmm.. Såg just att den första transponderstölden precis har blivit anmäld till polisen. Verkar vara farligt att ha en transponder löst i bilen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Undrar om man kan kräva Vägverket på självrisken om någon krossar en ruta på bilen för att sno transpondern? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.