|
Sida 24 av 38
|
|
|---|---|
|
Ser ni inte mönstret ??????? -Sossarna fick igeom att alla bilar registreras vid rörelse så att man kan höja skatten (trängselavgift) stockholm är först ut. -Sossaran driver att båtregister är på väg efter årsskiftet, så att man ska kunna skatta båtarna hårdare. -Sossarna ville ta bort stora sedlar så att alla transaktioner blir elekroniska via bank/stat så man ska kunna ta ut mer skatt. -EU (påhejjad av sossarna) röstade igenom att elekronisk trafik ska övervakas och lagras. |
|
|
Är det någon som har Annika Billströms bils regnummer?? Skulle vara djävligt kul om alla skaffar sig hennes reg nummer och använder vid tullpassage... Typ 500 stycken registreringar om dagen. Kul överklaga 500 skattebeslut... M3/// Mullret |
|
| Hon har väl säkert inte bil därav tullarna. | |
|
Eller så har hon säkerligen miljöbil. |
|
|
Har ett vagt minne i en annan tråd(om suv tror jag) där framgick det att hennes man hade en XC70. Men detta borde man kunna ta reda på vilken bil Annika B är det inte någon här på autopower som känner någon som känner någon som har dessa uppgifter? |
|
|
Kul om mannen får 500+ notering / dygn. Då finns det i alla fall något diskutera vid frukostbordet... M3/// Mullret |
|
|
Hej, Hörde från en säker källa att de transpoder som man kan beställa från vv till billtullarna. Att de är icke återköpingsbara för stockholmstad det står skrivet i kontraktet med företaget XXX. Är detta inte ett bevis för att billtullarna är här för att stanna annars hade man väl inte skrivet i detta i kontraktet? Hörde även att de som bor på landet ska slippa detta med tullarna, kan någon bekräfta det som inte bor i stan? Har verkligen Ni som bor utanför stan fått papper hem om tullavgiften? Vet några som skrivet om bilen på sin släktning och på så sätt slipper detta. /Tack |
|
|
Alla bilägare som bor inom 08-området får automatiskt INFORMATION om biltullarna hem. Alla bilar som registrerats i "testsyfte" får också information om biltullarna hemskickat. Jag blev uppmanad att skaffa en transponder, men se, det tänker inte jag göra! En frågeställning som INTE tagits upp än är hur staten skall agera om jag betalar, men att jag inte registrerats för genomfart! De kan ju inte bara "anta" att jag åkt eftersom jag betalat, utan måste ju se till att summan "stämmer" med tidpunkt osv. Om de inte lyckas hita min bil då? Då skall jag ha återbäring på det! förhoppningsvis inom 3 dagar eftersom deras debiteringstid ligger på det. //amullo Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil? |
|
| Vet inte om länk till denna sida har varit ute förut. Men bättre med en gång för mycket tycker jag ivf. Länk Snacka om att få smaka på egen medicin:)))))) | |
|
PJ: Hehe, borde finnas en sida med alla kända politikers regnummer. Inte för att jag själv har nytta av den men rätt kul iallafall :-) Starre: Nu är ju jag inte berättigad till att svara men landsortsborna slipper trängselskatt så länge de håller sig utanför innerstan. Annars får de betala. De som bor riktigt långt ut på landet, typ Åland, Norge, Finland, Estland med flera slipper trängelskatt. |
|
|
Köp en begagnad taxi och åk gratis. En 50000 milad 244 torde inte kosta mer än 15.000:- Gratis genom tullarna i alla fall... Samt OK att köra i busfilen. Alternativet är en Porsche.. Ja du läste rätt Porsche har gjort traktorer oxå, En traktor är befriad från tullavgift. Kul om 100 eller fler traktorer kommer till Stureplan per dag... 08-landet behöver lite influsener från de mer lantliga belägna områdena i Sverige... Nivea har ju intresse numera i lantbruk så han torde gilla det... M3/// Mullret |
|
|
Starre, Angående köpkontrakten. Jag hörde av en släkting till en IBM-chef att kontraktet mellan stockholm stad och IBM löper på 8 år !!! Eh, svårt att räkna ut vad tanken med försöket går ut på... Någon som kan bekräfta? Borde väl inte vara så svårt att se hur upphandlingen ser ut, offentliga uppgifter antar jag. |
|
|
Anders S. Fast de är ju inte offentliga direkt efter upphandlingen. Det kan dröja en stund enligt mina erfarenheter. Säkerligen offentliggörs det efter omröstningen och då står tullarna kvar med motiveringen "att IBM stämmer oss för kontraktbrott annars och då är det ju lika bra att använda dem när de ändå står där" |
|
|
Mupparna lär åka bort som parti när Stockholmarna provat på tullarna ett år. Miljöpartist blir nytt skällsord om inte tullarna funkar till 100%, vilket de inte kommer göra med 5 dagars betalningstid och krånglig administration. M3/// Mullret |
|
|
pruttgas, Ok. Då verkar det som att det kan vara ganska troliga uppgifter jag fått då! Sorgligt nog! Någon som tänkt på att dom satt upp betongfundament vid norrtull, dessa måste ju vara nya eller? Är dom rädda att folk ska köra upp refugen för att undvika kameran eller vad? |
|
|
Det här måste vara den absoluta lösningen på problemet! Länk Hehe.... Eller så kan man ju skaffa Snö på spray som folk dekorerar skyltfönster med... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Om man monterar extra spolarmunstycke som sprutar på reg. skylten så borde detta vara tillräckligt för att förvirra kameran. Eventuellt lite diskmedel i spolarvätskan. | |
|
Snö på spray är nog f-n inte så dumt... Vilka affärer har såna? Många antar jag men några tips.. |
|
|
Finns på ICA bla :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Snösprej... Hehe :-D Isiga registreringsskyltar i juni ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.