|
Sida 21 av 38
|
|
|---|---|
|
M.J: Det finns idag en lag mot att: Det är enligt lag förbjudet att dölja en nummerskylt. |
|
| Ja, men det finns vad jag vet ingen lag som reglerar om man får vika ner skylten för att rengöra den! Och de som bryter mot lagen genom att dölja skyltarna vid tullarna lär ju inte gå att spåra heller..... | |
| Jag hade en Peugeot 404 för många år sedan. Dess regskylt var fällbar för att komma åt tanklocket som var placerad bakom regskylten. Det var ju inte olagligt. Men det tog mig 5 minuter att komma på var tanklocket sat första gången jag skulle tanka bilen :-) | |
|
Hej Starre Ja, jag vet. Men jag tyckte det var en smart uppfinning med automatisk rengöring av nummerplåten och den blir det väl svårt att lagstifta emot, eller? Sedan att behovet av att rengöra nummerplåten kommer att uppstå för dom flesta i samband med passage av vägtullarna är en annan sak. Men känner jag staten rätt, så kommer dom att sätta in ofantliga resurser för att spåra smitarna, så risken är väl stor att om man blir stoppad med en sådan anordning (spelar ingen roll om man har använt den lagligt eller ej) så blir man väl upptaxerad med en rejäl summa;-))) mvh Micke |
|
| Hur 17 kan man lita på att det där fungerar? Is/snö i vikmekanismen, glapp i cigkontakten, etc etc...Mycket bättre med vire till ett reglage inuti bilen, så man verkligen känner i fingrarna att skylten vikts ner. Gäller särskilt i högre farter; | |
|
Undra om skylten håller sig nere om man håller ca. 90km/h, åker den upp är de ingen större ide att investera, dessutom så kan den som Mats-saH sa frysa fast osv... MvH Björn |
|
| Som Mats-sah säger...hur kan man lita på att det funkar? Tänk er att ni åker i 70 km/h och det snöar och blåsar som f*n....tror ni den främre skylten kan fällas ner då? | |
anders_m |
Och vem åker förbi tullarna i 90 lr 70Km/h???? |
|
anders_m: Om jag inte mins fel så är det 70km/h över transebergsbron och det är först vid rondelen som det är 50km/h. Avgiften betalas före rondelen dvs ja du kör i 70km/h förbu tullarna |
|
| Alla på 70-vägar antar jag? Eller är det vägbulor på g på Johanneshovsbron t.ex.? man kan aldrig vara säker; | |
|
50 & 70 ??? 140 brukar jag hålla förbi bershamratullen på väg ut från stan... |
|
| Om man håller 200 så kanske kameran inte hinner me' ;) | |
|
Månsson: testa gärna det på avfarten mot essingen när du kommer söderifrån på essingeleden. ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
anders_m: Tydligen så är 50km/h skylten mellan första och andra stolpen som håller tull anordningen dvs det är jätte svårt att veta om det är 50 eller 70. |
|
|
På länken nedan finns lösningen på tullarna! Sjukt bra idé! =0) Jag väntar tills den är trådlös dock Länk |
|
|
Ooops nu är det tredje gången någon tar upp detta, sorry! Annars kan man väl systematiskt betala in mer än vad man ska tex 21 kronor istället för 20. Då måste de ju betala ut summan 1kr med de kostnader det innebär.. |
|
|
Jag tror inte de betalar tillbaka något om det inte överstiger en viss summa, runt 50 kr eller nåtot i den stilen. Mvh Johan |
|
|
speedy: Jag har testat detta med att betala 1 kr för mkt då gällde det parkeringsböter/fortkörning och det blev ingen utbetalning. Så det stämmer nog att det krävs ett högre belopp än 1kr under 80-talet räckte det med 1kr:)) |
|
| om regskylten blir stulen så ska man bevisa att man inte kört genom vägtullen. Man kan ju tänka sig hur man ska hantera alla stulna nr skyltar. Alternativt köper man sitt eget nr, tex Annikas, och sätter på. | |
|
jösses grabbar!!! vi är dåliga förlorare. istället för att jobba för att biltullarna försvinner för gott, sitter ni och diskuterar hur ni ska lura systemet. någon enstaka kommer att lyckas, men 99,99% kommer att betala. det gör oss till en mycket dåligt förlorare. som vanligt, staten kör över oss och vi gör inget åt saken. men på ett sätt är det här tråden bra, och det är att vi får prata av oss, då kommer vi att betala med ett leende på läpparna. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.