|
Sida 18 av 38
|
|
|---|---|
|
Sail: Men hur är det då med bensinen? Jag har hört att det är moms på skatten där!? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
hmm Kanske ett fall för Sverker...eller så är beninbolaget lika goda kålsupare som energibolagen. Och struntar i reglerna eller kallar det avgift istället. snart så kommer dom väl på att man kan ha priskarteller också.....fast det var visst också förbjudet. Kanske lagligt om man kallar det inköpskartell....? Får nog forska lite i det där. Skämt åsido är det nog så att vi "vanliga" konsumenter/bilister är torsk hur vi än vänder o vrider på det. Som frekvent Stockholms besökare kan jag mycket väl konstatera att trafikstiuationen inte är bra och att den blir sämre för varje år. Men att spendera dessa pengar på en lösning som kallas biltull och trängselavgift ter sig helt befängtäven om det inte är valtider. Man kunde gjort massor för att förbättra infrastrukturen vad det gäller vägnät mm i Stockholm för de pengarna. saker som gett resultat. |
|
|
Pruttgas: En ökad alkoholkonsumtion leder till ökad skatt, i syfte att få ner konsumtionen. Samma kan det bli om vi kör mycket, för då höjs avgiften/skatten för att få oss att köra mindre. Moment22?! Sail: Det är moms på bensinskatten, troligen även på alkoholskatten __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hahahaha Hur svårt kan det vara??? Jag kommer att stanna och maskera skyltarna strax innan tullarna, för att direkt efter stanna och ta bort maskeringen, jag begriper inte varför tullarna skulle vara ett problem, förutom att det blir köer strax innan och efter när alla stannar och "fixar" skylten;-)))) mvh Micke |
|
|
Nr ett som alla kan göra är att hämta ut en kostnadsfri transponder. Speciellt om planerarna har har gjort en beräkning på hur många man behöver och det slår fel, riktigt fel. Säg att man beräknat ett behov av ca 200.000 transpondrar - men får in ansökningar på 3,5 miljoner.?? Jag behöver definitivt en- till alla mina bilar. Ja, jag åker väl till Stockholm massor av gånger - säkert 5-6 gånger per år! Glöm inte att beställa till mormor, morfar, kusiner - ja alla bör ha en! Sedan kan man fortsätta att beställa en ny - varje vecka. Eller varje månad om man tycker att veckovisbeställningar är väl magstarka. Samla på dig en 20-30 stycken. Sedan kan man: 1) Alltid göra något roligt med dom - bygga garageöppnare eller nåt annat kul. 2) Börja skicka tillbaka dom, en och en - varje månad. 3) kräva tillbaka fraktkostnaderna. If it aint broken - dont fix it |
|
|
Ja, förresten - glöm inte att "felkoppla" dom eller ge den en #uppvärmning# i en gammal mikro innan ni skickar tillbaka dom (helt osannolikt vilken osis jag har med alla mina transpondrar - varenda en är trasig!) Till och med dom till mina "garageobjekt" är trasiga när jag får dom. Sedan behöver man utveckla en strategi med sena betalningar, överklaganden m.m. Politikernas misstag är att dom provar på en storstad! Ju fler innvånare som initialt är inblandade i projektet - ju fortare kan kostnaderna skena och ju sämre utfall får man i studien. Naturligtvis skulle dom tagit en småstad och jobbat sig uppåt i storlek och därmed baserat expansionen och införandet i större städer baserat på de mindre städernas "goda resultat" Med lite skicklighet skulle man inte en behöva underbygga med reella fakta gällande Stockholm. Nu fick man chansen i Stockholm och girigt satte man igång trots den eskalerade kostnaden för projektet. Därför medborgare i Stockholm och i övriga Sverige, vi har en enda chans att solidariskt visa hur fel tullarna är. Låt oss inte missa den möjligheten! För går det här politikernas väg, då står övriga städer i hela landet på tur - var så säker! If it aint broken - dont fix it |
|
| Det är enklare att sluta rösta på sosseriet och den rödgröna röran. | |
|
Fast dom stackare som röstade på sossarna gjorde ju det med löfte om att biltullar inte skulle komma på tal i sthlm, ett löfte de förbannade lögnhalssossarna bröt endast några dagar efter att ha säkrat makten. Det borde vara krav på nyval vid såna grova brott mot vallöften! |
|
|
Jag kan knappt läsa denna tråden utan att bli förbannad och efter insider så förstår man hur dumma dem är,Deras argument om bättre miljö verkar inte ens hålla,skrattretande 380000000 på något som inte blir bättre ge dem till vilken vettig 12 åring som hellst och han spenderar pengarna Bättre!!!!Stackars stockholmare. Mpower |
|
|
Man känner sig en smula överkörd. När det nu är nyval hösten 2006 och denna "trängselskatt""miljöavgift" eller vad man nu vill kalla den, ska tas upp och röstas om ska man komma ihåg: Sveriges folkomröstningar är bara rådgivande! Jag har svårt att tro att de bara kommer att lägga ner ett "försök" som har kostat 3,8 miljarder sek. betan: Du skriver på slutet "Stackars stockholmare" jag skulle hellre skriva stackars skattebetalare i Sverige. Det är alla i Sverige som får bidraga i detta helt värdelösa försök. Vh/ Kermit. |
|
|
Om man istället för att lägga ner en massa tid att jävlas och jobbar motsvarande tid tjänar man in mångdubbelt av vad maxtaxan för biltullarna är per dag. Nej, jag gillar inte heller tullarna. //Player |
|
|
Grodan kermit:Helt sant men jag kommer inte få betala varje dag som många stockholmare kommer få göra upp till 60kr per dag,skatten hade jag fått betala ändå om dem så använt pengarna till att asvaltera hela Gotland.... Man blir trött på det helt klart,tur man inte lägger sin energi på politik. Jag håller på Player och hans ide,surt bara att man kan hamna hos kronofogden och det snabbt som f## bra system för att "tjäna" mer pengar. Mpower |
|
| VillaRosa: Det var ju det jag menade. Att man inte kan försöka skjuta projektet i sank genom att köra mer. Då höjs bara avgifterna. | |
|
betan: Point taken :) Vh/ Kermit. |
|
|
Svar på allas frågor; Tag av mot Solna/Karlberg vid E4/E20 i norrgående riktning och kör förbi Tegelundsbron över Karlbergsområdet. Kör sedan över till Vasastan på den mycket breda gångbro som finns där. Skyddsvakterna på Karlberg har ingen befogenhet att lägga sig i trafikförseelser och polisen har inga befogenheter på det militära området. Punkt. |
|
|
Nu nät tiden börjar närma sig så hör man många som blir va med reg skyltarna.... Så man kan kanske utnyttja det o plocka bort skyltarna efter nyår , o skulle man blir stoppad av snuten o kan man säga att man har blivit av med dem ..så kan man beställa efter ett tag nya för 150 :- så kanske kan man hålla på i ngn vecka bolla fram o tebax med det ..påstå att man inte har fått skyltar mm :-) bara jävlas o fortsätta åka utan skyltar vad säger ni? Jämför det med dem som ska betala 60:- varje dag?????? BMW M-POWER |
|
|
Fråga: Varför ska/måste man rösta om tullarna? hade det inte varit bättre att bara införa tullarna som i London? |
|
|
starre: Det hade verkligen varit ett demokratiskt med tanke på vallöftet och alla fula tricks dom var tvugna att ta till för att ens få försöka... Hade MP med sina 5% av rösterna fått igenom det hade i alla fall jag startat mitt eget uppror utan hänsyn till Sveriges lag. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
heltsonik: Dte är jag med på men varför rösta om tullar, vallöften har man ljugit om sen sen vasa dog. |
|
|
Starre: Kanske var det därför han dog? ;) Men jag håller med dig! Jag är också lite förvånad att det inte blev värre men för en gångs skull blev det en hel del possitiv byrokratiskt mangel som blev mest rättvist för väljarna i slutändan. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.